Ludzie sukcesu opowiadając o swoich doświadczeniach często pokazują, że biznes jaki założyli był początkowo odpowiedzią na ich codzienne trudności. Zastanawiając się czego im brakuje, wpadali na proste, ale często milionowe pomysły. Tak było również w przypadku Hudy Kattan, która na kosmetykach zbija fortunę. W 2017 roku została wybrana jako jedna z „25 najbardziej wpływowych osób w Internecie” przez Time i zakwalifikowana do trzech najbardziej wpływowych specjalistów przez Forbesa .
35-latka, urodzona i wychowana w Tennessee w Iraku, ukończyła University of Michigan – Dearborn i po tym, jak otrzymała dyplom z dziedziny finansów, zaczęła szukać swojej życiowej ścieżki, co jak się potem okazało, było zupełnie odległe od jej początkowych planów.
. „Jako dziewczynka czułam się naprawdę brzydko. Dorastaliśmy w Tennessee, byliśmy jedynymi brązowymi ludźmi w mieście. Wiele razy dzieci sprawiały, że czuliśmy się, jakbyśmy nie byli piękni.” – wspomina Kattan. Kiedy odkryła tajniki makijażu wszystko się zmieniło i już w wieku 14 lat opanowała go do perfekcji. „Czułam się niesamowicie, kiedy nauczyłam się naprawiać brwi i robić różne makijażowe triki. Czułam się naprawdę dobrze. Czułam, że mam sekret” – dodaje.
Nie planowała jednak kariery w branży i nie mogła liczyć na wsparcie rodziny, która nakłaniała ją do pracy w rachunkowości. Po przeprowadzce do Dubaju Huda Kattan zaczęła prowadzić bloga pod nazwą Huda Beauty, który szybko zyskał wielką popularność. Jej posty na Instagramie i filmiki na YouTubie zaczęły interesować odbiorców z całego świata. Idąc na ciosem, Kattan postanowiła wyprodukować, bez większych oczekiwań, sztuczne rzęsy i inne, proste akcesoria w niewielkim nakładzie, za pieniądze pożyczone od siostry. Jej produkty okazały się strzałem w dziesiątkę. Rzęsy założyła sama Kim Kardashian, a z półek dubajskiej Sephory w mgnieniu oka zniknęły wszystkie sztuki – był to wielki przełom dla dopiero co kształtującej się marki. Ryzykowne decyzje opłaciły się i marka Huda Beauty w ciągu pięciu lat mogła pochwalić się statustem Unicorna – czyli firmy której wartość wynosi miliard dolarów i więcej. Od 2017 roku kosmetyki można kupić również w Polsce.
Obecnie Kattan cieszy się jeszcze większą popularnością. Jej prężne działania na Instagramie są śledzone przed ponad 39 milionów obserwatorów, a seria facebookowego reality show „Huda Boss” spotkała się z bardzo pozytywnym odbiorem.
Biznesowo Huda zmagała się z nie lada wyzwaniami i początkowo nie chciała stanąć na czele marki. Teraz nieustannie szuka nowych wyzwań i motywuje kobiety Bliskiego Wschodu – gdzie firma ma siedzibę. W niedawnym wywiadzie zdradziła, że odrzuciła ofertę sponsoringową na swój Instagram, o wartości 10 milionów dolarów bo „to nie było tego warte”. Skupia się na strategii długofalowej, otaczając się najbliższymi na wysokich stanowiskach i buduje kosmetycznego giganta. „Nie chcę tu być przez 5 lat lub 10 lat. Chcę dziedzictwo, które żyje poza nami” – puentuje.