Wszyscy wiemy, że spędzanie godzin w mediach społecznościowych, na scrollowanie treści i sprawdzaniu nowych trendów nie tylko nas rozprasza, uzależnia, ale też nie daje nam żadnych znaczących korzyści. Tym razem jest jednak zupełnie inaczej.
Oglądanie TikToka jako praca
Agencja Influencer Marketing Ubiquitous poszukuje trzech osób, którym jest w stanie zaoferować zapłatę w wysokości 100 dolarów za godzinę przewijania treści na TikToku. Jednak, aby otrzymać wynagrodzenie, trzeba będzie robić to przez 10 godzin. Firma ma nadzieję, że pomoże jej to w ocenie pojawiających się trendów na TikToku.
Jak otrzymać tę pracę? Należy zasubskrybować profil agencji na YouTube oraz wysłać do nich wiadomość z odpowiedzią na pytanie, dlaczego to ty najlepiej pasujesz do tej pracy. Warto zaznaczyć, że poszukiwane są osoby, które ukończyły 18 lat i znają się na działaniu platformy – w szczególności na trendach.
Po 10-godzinnej sesji oglądania TikToków uczestnicy zostaną poproszeni o podzielenie się swoimi doświadczeniami w mediach społecznościowych i oznaczenie firmy.
Zarabianie na oglądaniu TokToka
To już drugi raz, kiedy agencja składa podobną ofertę. W październiku zeszłego roku firma zatrudniła swojego pierwszego obserwatora TikToka – studentkę Florida State University, Rosellę Cruz. Jej mama zauważyła ogłoszenie w Internecie i zachęciła ją do aplikowania, a twórczyni TikTokowych treści pokonała 50 tys. innych kandydatów.
“I tak spędzam cały dzień na TikToku, więc poczułem, że to okazja do zarobienia pieniędzy i nauczenia się czegoś więcej, robiąc coś, co kocham” – powiedziała Cruz w komunikacie prasowym.
Binge-watching – niebezpieczne zjawisko
Oferta brzmi niemal idealnie dla tych, którzy i tak spędzają na TikToku długie godziny. Jednak czy aby na pewno osoby, które otrzymają tę pracę będą miały same powody do radości? Okazuje się, że niekoniecznie. Według raportu CNN, agencja influencer marketingu oferuje lukratywną ofertę sesji binge-watchingu. A czym jest binge-watching? Zjawiskiem stosunkowo niebezpiecznym – to kompulsywne oglądanie krótkich filmów lub odcinków seriali podczas jednej sesji lub w krótkim czasie. Powoduje to wzrost dopaminy w naszym organizmie, a to może z kolei prowadzić do uzależnienia od konkretnego bodźca, który nam taki zastrzyk pozytywnej energii zapewnia.
Kiedy powstał TikTok?
TikTok powstał w 2017 roku jako międzynarodowa wersja chińskiej aplikacji Douyin do udostępniania wideo. W 2022 roku był najczęściej pobieraną aplikacją na świecie. Od marca 2023 r. TikTok jest czwartą najpopularniejszą platformą społecznościową w USA. Jak podaje Newsweek, młodzi Amerykanie spędzają w aplikacji średnio 113 minut dziennie – to 10 godzin tygodniowo, czyli ponad dwukrotnie więcej niż czas spędzony na oglądaniu YouTube.