Bank of America wprowadził nowatorski program szkoleniowy dla 2 tys. swoich nowych pracowników. Program obejmował wykorzystanie technologii wirtualnej rzeczywistości oraz sztucznej inteligencji, w ramach których symulowano różne stresujące sytuacje, z którymi pracownicy mogą spotkać się w rzeczywistości. Wirtualne szkolenia stanowią nową drogę doskonalenia umiejętności zawodowych. Czy ta innowacyjna metoda szkoleniowa może być przyszłością edukacji w różnych branżach?
Scenariusz zawierający konfrontację z bardzo agresywnym lub nieprzyjemnym klientem, albo co gorsza napadu na bank, w którym przestępcy krzyczą „ręce do góry” to sytuacja, która paraliżuje i stanowi bezpośrednie zagrożenie dla życia. Pracownicy banku muszą być w stanie odpowiednio reagować nawet w tak ekstremalnych sytuacjach, dlatego Bank of America postanowił zastosować nietypowe i innowacyjne podejście do szkolenia nowych pracowników przy użyciu gogli VR.
Wszystkie te scenariusze były kontrolowane przez zaawansowane algorytmy sztucznej inteligencji, które starają się jak najwierniej odwzorować rzeczywiste zachowania.
Bank of America funduje pracownikom skrajne emocje
Bank of America zdecydował się wprowadzić ten innowacyjny program szkoleniowy, ponieważ jest on praktyczny i skupia się na realnych sytuacjach, zamiast skupiać się jedynie na teorii. Dzięki takiemu podejściu, nowi pracownicy mają możliwość doświadczania skrajnych emocji, których nie da się odtworzyć w tradycyjnych szkoleniach teoretycznych. Pozwalają sobie na trenowanie reakcji na różne stresujące sytuacje, takie jak radzenie sobie z frustracją klienta czy napad na bank.
Bank of America planuje wprowadzić szkolenia z wykorzystaniem wirtualnej rzeczywistości i sztucznej inteligencji na stałe, nie tylko dla nowych pracowników, ale także jako część regularnych szkoleń zespołowych. Warto zauważyć, że nie tylko branża bankowa, ale także wiele innych sektorów może skorzystać z popularności tego typu szkoleń, opartych na technologii wirtualnej rzeczywistości i sztucznej inteligencji.
Źródło: Bloomberg