Nowe przełomowe badanie wykazało, że młodzi ludzie na całym świecie cenią sobie „władzę, osiągnięcia i hedonizm” bardziej niż inne pokolenia.
Stereotypy i uprzedzenia
Baby boomers są na ogół konserwatywni i często samolubni. Bywa, że nie są w stanie samodzielnie wysłać e-maila. Milenialsi bywają leniwi, uprzywilejowani i mają obsesję na punkcie avocado toast. To tylko kilka ze stereotypów na temat pokoleń, które bywają powielane w mediach, mimo że w większości przypadków nie są prawdziwe.
Odnieść sukces – cel pokolenia Z
Nowe globalne badanie przeprowadzone przez firmę BCW zajmującą się doradztwem w zakresie komunikacji strategicznej wykazało, że niezależnie od wieku wszyscy jesteśmy przede wszystkim towarzyscy, troskliwi i poszukujemy bezpieczeństwa. To samo badanie wykazało jednak, że pokolenie Z, czyli osoby urodzone w latach 1997-2012, cenią sobie władzę, osiągnięcia i hedonizm bardziej niż przedstawiciele innych grup wiekowych. Chociaż zasadniczo wszyscy w jakimś stopniu pragniemy władzy i poszukujemy mocnych wrażeń.
Wyniki badania wskazały też, że 44% przedstawicieli pokolenia Z przyznało, że odnoszenie sukcesów jest ważne. Odpowiedziało tak 37% milenialsów, 23% pokolenia X, 13% osób z pokolenia wyżu demograficznego. 32% przedstawicieli pokolenia Z uważa, że bycie bogatym jest ważne, tak samo myśli zaledwie 26% milenialsów i 16% przedstawicieli pokolenia X.
Motywacje pokolenia Z
„Młodsze pokolenia dorastały w wysoce zdigitalizowanych społeczeństwach, w których osiągnięcia ich rówieśników są transmitowane w mediach społecznościowych, dając wgląd w najważniejsze wydarzenia z życia innych ludzi. W rezultacie nie powinno nas dziwić to, że młodsze pokolenia tak bardzo koncentrują się na realizacji swojego największego potencjału i byciu postrzeganym jako ktoś, kto to robi”
– napisał w raporcie Taylor Saia, dyrektor ds. strategii w BCW.
Z raportu wynika również, że młodych ludzi zawsze motywowała ambicja, postęp i chęć osiągnięcie osobistego sukcesu, a także pozycji społecznej i władzy. Ten trend może być szczególnie zauważalny wśród przedstawicieli pokolenia Z ze względu na ich konieczność radzenia sobie z wyzwaniami gospodarczymi, przed którymi stoją w młodym wieku.
Co lubi pokolenie Z
43% pokolenia Z stwierdziło również, że ważne jest dla nich robienie rzeczy, które mogą sprawiać im przyjemność. Przyznali też, że szukają każdej możliwej okazji do zabawy. Takie same podejście ma 38% milenialsów i 27% pokolenia X.
Autorzy raportu podkreślają również, że wartości konkretnych przedstawicieli pokolenia Z różnią się znacznie w zależności od ich regionu kulturowego oraz że potrzebne jest zniuansowane podejście, aby zrozumieć tę grupę osób. Zasadniczo żadne pokolenie nie jest jednorodne, a pokolenie Z nie jest wyjątkiem.