NAPISZ DO NAS
Twój Biznes
  • BIZNESNEWS
  • HISTORIE SUKCESU
    • STARTUP GENERARTION
  • TECH
  • GOSPODARKA
  • BIZNES LIFESTYLE
  • BIZNESNEWS
  • HISTORIE SUKCESU
    • STARTUP GENERARTION
  • TECH
  • GOSPODARKA
  • BIZNES LIFESTYLE
No Result
View All Result
Twój Biznes
No Result
View All Result
Home HISTORIE SUKCESU STARTUP GENERARTION

Marta Uczciwek, fotografka: „kobiecość to coś więcej niż wygląd”

by Monika Blandyna Lewkowicz
7 września 2023
in STARTUP GENERARTION
Marta Uczciwek, fotografka
0
SHARES
78
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Marta Uczciwek to fotografka, mentorka, autorka publikacji, założycielka startupu, a przede wszystkim kobieta pełna pasji. O sobie mówi: miłośniczka rozwoju osobistego i kreatywnej pracy z ludźmi. Chętnie dzieli się wiedzą oraz doświadczeniem, wspierając inicjatywy prokobiece oraz przeznaczone dla początkujących przedsiębiorców.

Rozmowa z cyklu Startup Generation.

Jakie rodzaje fotografii Pani wykonuje?

Realizuję sesje zdjęciowe dla osób indywidualnych, jak również firm. Moją misją jest przede wszystkim wspieranie kobiet. Pomagam w zwiększaniu poczucia własnej wartości czy samoakceptacji przez kobiece sesje zdjęciowe, jak i w tworzeniu wizerunku i autentycznych marek osobistych przez profesjonalne zdjęcia biznesowe. Pomagam przedsiębiorc(zyni)om, menadżer(k)om i specjalist(k)om w temacie komunikacji wizualnej.

Na czym polega kobieca sesja zdjęciowa z Panią?

Niezależnie od tego, czy mamy wykonać zdjęcia zawodowe, czy akurat prywatne – swoje współprace zawsze opieram na zrozumieniu potrzeb i budowaniu relacji. My kobiety bywamy pochłonięte obowiązkami: żyjemy w biegu, odhaczamy kolejne punkty na liście zadań, próbujemy sprostać wszystkim pełnionym rolom. Często stawiamy innych na pierwszym miejscu.

Warto jednak przypomnieć sobie, że my też jesteśmy ważne. Sesja fotograficzna to nie tylko dobre technicznie czy ładne zdjęcia, ale praca z emocjami. Żadna z nas nie jest idealna, jednak każda z nas może czuć się piękna, spełniona, wyjątkowa… Warto walczyć o siebie i żyć po swojemu, stawiać czoła trudnościom oraz spełniać marzenia.

W ofercie na stronie internetowej ma Pani informacje o stylizacjach. Czy to Pani je przygotowuje, czy klientki?

Podczas sesji wykorzystujemy ubrania klientek – rzeczy, jakie noszą z przyjemnością i w których dobrze się czują. Kobiecość to coś więcej niż wygląd – prędzej pewien stan umysłu, charakter wyrażony sposobem bycia, odrobina tajemnicy oraz nasza energia. Osobiście lubię odmieniać kobiecość przez przypadki, odkrywać ją pracując fotograficznie z klientkami.

Dzięki temu pozbywamy się utartych schematów, a panie odzyskują wewnętrzny blask, który odbija się w ich oczach czy gestach. Stylizacje to tylko dodatek.

Zajmuje się Pani także fotografią artystyczną. Czym ona jest?

Nie zajmuję się fotografią rozumianą jako sztuka dla sztuki. Dla mnie ważne są ludzkie historie i emocje, jakie zdjęcia zawierają. Czyli bardziej stawiam na treść niż formę… Moja działalność niekomercyjna polega na projektach wystawowych, zdjęciach do publikacji magazynowych oraz na projektach społecznych.

Co sprawia Pani największą radość w prowadzeniu startupu?

Zdecydowanie kontakt z drugim człowiekiem. Jestem przekonana, że w każdej z nas tkwi piękno, ale by kobiecą moc uwiecznić na zdjęciach, potrzeba nieco artystycznego wyczucia i jeszcze więcej empatii. Z mojego doświadczenia wynika, że nawet jeśli różni nas wszystko: uroda, charakter, sytuacja rodzinna, wiek, wykonywany zawód oraz miejsce zamieszkania, łączy poszukiwanie własnej ścieżki. Chciałybyśmy czuć się piękne, rozumiane, akceptowane takie, jakimi jesteśmy. Cieszy mnie, że mogę do tego dołożyć swoją cegiełkę.

Jakie były lub są największe wyzwania i trudności w prowadzeniu startupu? Jak sobie Pani z nimi poradziła?

Wcześniej przez wiele lat byłam związana z totalnie odmienną branżą. Fotografię odkryłam, szukając alternatywy oraz możliwości rozwoju pomiędzy etatem w korporacji, a codziennym byciem mamą.

Własny biznes to szkoła życia i wiele zawodów w jednym. Odpowiadasz za całokształt, więc ciągle się czegoś uczysz. Stworzenie czegoś od zera wymaga wiele wysiłku… Kluczowa jest cierpliwość, pasja, ale też poczucie sensu i widzenie wartości w tym, co robimy. Dla mnie w tej chwili najtrudniejsze jest godzenie różnych obszarów życia.

Na czym polega fotografia biznesowa?

Fotografie w biznesie są narzędziem do działań wizerunkowych. Abstrahując od tego, jak długo funkcjonujemy w danej dziedzinie, na ile aktywnie działamy w sieci, odbiorca, aby nam zaufać, musi nas najpierw poznać. Dzisiaj procesy sprzedażowe nie opierają się już na klasycznym schemacie sprzedawca-oferta-klient, ale na budowaniu wiarygodności na długo przed ewentualnym zakupem. Ot, ludzka twarz biznesu. To nie stockowy obraz, a portret przyciąga zainteresowanie oraz wzmacnia przekaz.

Zadbajmy o jakościowe zdjęcia – one uatrakcyjnią wszelkie treści, a nas zaprezentują w jak najlepszym świetle. Czy tego chcemy, czy nie, wszyscy oceniamy, ale też podlegamy ocenie. Z tym że w biznesie przekłada się to na skuteczność i sprzedaż. Bardzo ważne jest wrażenie, jakie zostawiamy, komunikując się z obecnymi klientami, potencjalnym pracodawcą albo przyszłymi kontrahentami.

A tworzenie własnej marki osobistej? Jak Pani w tym pomaga?

Każdy z nas jest niepowtarzalny, a marką jest nasza indywidualna osobowość, która wnosi coś do świata. Opierając biznes na własnej historii, bliskich nam wartościach, poznaniu swojego idealnego klienta (jego potrzeb lub problemów), starając się budować autentyczny i spójny wizerunek, mamy szansę wzbudzać pozytywne emocje oraz być odbieranym jako kompetentna osoba.

W dobie mediów społecznościowych i konieczności pozycjonowania się także w świecie online, gdzie przeniosło się wiele aktywności, duże znaczenie mają obrazy. Są naszą wizytówką jako eksperta w określonej dziedzinie, ale pokazują nas też jako człowieka. Dobre zdjęcia zatrzymują uwagę, zmniejszają dystans i zachęcają do kontaktu.

Tego dotyczą Pani publikacje, prawda?

Tak, chętnie pokazuję, jak skutecznie i świadomie budować swój wizerunek, wykorzystując różne dostępne możliwości (networking, platformy mediów społecznościowych, widoczność w sieci, konferencje branżowe, rekomendacje itp.). Mamy mnóstwo opcji, żeby wspierać to, co robimy, również od strony marketingowej – korzystajmy z nich.

Z usług Marty Uczciwek można skorzystać TUTAJ.

Tags: fotografiakobietymarka osobistastartupStartup Generationwłasny biznes
Monika Blandyna Lewkowicz

Monika Blandyna Lewkowicz

RSS Artykuły Twój Startup

  • Jacy są przedsiębiorcy, którzy stali się milionerami? Cechy decydujące o sukcesie 29 września 2023
    „Nawet nie są do siebie podobni!” – pomyślisz, szukając cech wspólnych u milionerów, którzy w młodym wieku założyli własne firmy i osiągnęli sukces. Na pierwszy rzut oka mogą nie być, ale łączą ich pewne wspólne cechy — to właśnie im poświęcimy uwagę.
    Sonia Gulina
  • Usługi dla firm. Kiedy warto skorzystać z outsourcingu? 26 września 2023
    Jeśli nie masz doświadczenia w prowadzeniu własnego biznesu, samodzielne zajmowanie się wszelkimi kwestiami nie będzie dobrym pomysłem. W najlepszym przypadku zatrzyma Twój rozwój, a w najgorszym – przysporzy poważnych problemów. O tym, jakie usługi warto zlecić firmom zewnętrznym (i dlaczego), piszemy w poniższym tekście.
    Sonia Gulina
  • Coaching biznesowy – czym jest i jak może pomóc początkującym przedsiębiorcom? 22 września 2023
    Sukces nie jest pisany jedynie wybrańcom, ale każdemu, kto nie boi się ciężkiej pracy. Nawet jeśli zgubisz się drodze do celu i nie będziesz w stanie odnaleźć właściwej ścieżki, nie rezygnuj ze swojego pomysłu! Istnieją osoby, które w Ciebie wierzą i pomogą Ci przezwyciężyć trudności.
    Sonia Gulina
  • Sposoby na bezpłatną reklamę. Jak promować markę, nie wydając ani grosza? 20 września 2023
    Przedstawiamy sposoby, dzięki którym pozyskasz nowych klientów. Bez skomplikowanych narzędzi, zawiłych procedur i dodatkowych kosztów, a do tego w formie skrojonej na miarę współczesnego użytkownika.
    Sonia Gulina
  • Jak zacząć zarabiać jako freelancer? Pięć kroków do sukcesu 15 września 2023
    Życie freelancera nie zawsze jest usłane różami: często giniesz wśród konkurencji i bezskutecznie szukasz zleceń, a jeśli już uda Ci się zarobić, to połowę kwoty pochłoną obowiązkowe składki. Ale wiesz, że wcale nie musi tak być?
    Sonia Gulina
  • Dodatkowa praca zdalna – 8 pomysłów na biznes po godzinach 13 września 2023
    Chcesz się przebranżowić, ale nie wiesz, od czego zacząć? A może poszukujesz źródła dodatkowego dochodu? Sprawdź naszą listę pomysłów na biznes po godzinach, dzięki którym zaczniesz zarabiać na swoich pasjach.
    Sonia Gulina
  • Firma na próbę. Rozwiń się w inkubatorze przedsiębiorczości 8 września 2023
    Czy wiesz, że własna firma to nie zawsze duże ryzyko i długoterminowe zobowiązania? Korzystając z pomocy inkubatora przedsiębiorczości, możesz przetestować swój pomysł na biznes i sprawdzić, jak odnajdujesz się na rynku. Co istotne, nie musisz martwić się limitem maksymalnych przychodów, który obowiązuje w przypadku prowadzenia działalności nierejestrowej.
    Sonia Gulina
  • Rękodzieło, które najlepiej się sprzedaje. 10 pomysłów na biznes 6 września 2023
    Tworzysz rękodzieło, które zachwyca innych? A może masz zdolności manualne i chciałbyś zacząć je tworzyć? Sprawdź, jakie produkty najlepiej się sprzedają i zacznij zarabiać na swojej pasji.
    Sonia Gulina
  • Inkubator przedsiębiorczości – co to, kto może z niego skorzystać i na jakich warunkach? 29 sierpnia 2023
    Chociaż historia inkubatorów przedsiębiorczości sięga lat 60., mało kto wie o ich istnieniu i sposobie funkcjonowania. Wiele osób zakłada też, że nie jest to rozwiązanie dla nich – całkowicie niesłusznie, gdyż inkubator pozwala znacznie zminimalizować koszty prowadzenia własnego biznesu.
    Sonia Gulina
  • Profesjonalna obsługa klienta – poradnik dla freelancerów 25 sierpnia 2023
    Jeśli prowadzisz firmę samodzielnie, zdążyłeś się już przekonać, że obsługa klienta nie zawsze jest łatwa. Wraz z rozwojem biznesu zainteresowanych przybywa, lecz nie wprost proporcjonalnie do Twojej cierpliwości? Zanim rzucisz wszystko i wyjedziesz w Bieszczady, przyjrzyj się swojej pracy, zidentyfikuj problemy i pomyśl nad sposobem ich rozwiązania. Pomożemy Ci w tym!
    Sonia Gulina

Rekomendowane

Jak automatyzacja może wpłynąć na twoje wynagrodzenie?

Jak automatyzacja może wpłynąć na twoje wynagrodzenie?

2 miesiące ago
terapeutka Olga Voronska

Olga Voronska: pomagam w pokonaniu lęków i depresji

3 miesiące ago

Popularne

    Sprawdź nas na

    Nasze projekty:

    2020 © Twój Biznes, All rights reserved.

    • Kontakt
    • O nas
    • Polityka prywatności
    • Polityka cookies
    No Result
    View All Result
    • BIZNESNEWS
    • TECH
    • GOSPODARKA
    • HISTORIE SUKCESU

    © 2019 Twój Biznes

    W ramach naszej strony wykorzystywane są pliki cookies w celach technicznych, analitycznych i marketingowych. Pełne informacje o ich działaniu oraz wytyczne jak wyłączyć cookies znajdują się w naszej Polityce Cookies
    OK Zamknij