Prowadzenie własnej firmy nie jest prostym wyzwaniem. Oprócz tego, że z pewnością pomaga ci w tym chociażby księgowy, wiele obowiązków i tak spada na samych założycieli. W tej sytuacji pomocne mogą okazać się aplikacje do pobrania na telefon, które umożliwią ci lepsze zarządzanie czasem, personelem i wszystkimi zasobami. Dlatego przychodzimy z pomocą i przedstawiamy wam listę najlepszych aplikacji biznesowych, a każda z nich jest darmowa.
Aplikacje do prowadzenia firmy w Internecie
WordPress
WordPress to system zarządzania, który z platformy do blogowania wyewoluował w rozbudowane narzędzie, dzięki któremu możesz stworzyć własną stronę internetową, sklep czy magazyn online. W zasadzie to od tej aplikacji możesz rozpocząć swoją przygodę z biznesem w internecie. Dzięki WordPressowi bez większego problemu zmodyfikujesz wygląd strony www, a także dodasz jej nowe funkcje.
Google Analytics
To świetne i stosunkowo proste w obsłudze narzędzi umożliwi ci analizę statystyk stron www – wystarczy, że posiadasz konto Google. Google Analytics wygeneruje raport dotyczący ruchu w interesującej cię witrynie, na podstawie którego będziesz mógł ustalić strategię rozwoju własnej platformy. W raporcie znajdziesz też szczegółowe informacje dotyczące m.in. zachowań użytkowników.
Aplikacja do planowania dnia
Kalendarz Google/Trello/Todoist
Niezależnie od tego czy do twoich zadań należy zaplanowanie dnia w pracy tylko dla siebie czy też przydzielasz zadania pracownikom, to warto w tym celu pobrać jedną z aplikacji, które powstały specjalnie w tym celu. Wielu z nas wie, jak ważna jest odpowiednia organizacja prywatnego czasu, a co dopiero, gdy w grę wchodzą losy naszego biznesu. Kalendarz Google to zdecydowanie jedno z popularniejszych rozwiązań, ale np. Trello świetnie sprawdzi się do zarządzania czasem pracy w zespole. W ramach tej aplikacji możemy “przypinać” karteczki z zadaniami i przydzielać je do odpowiednich kolumn – Do zrobienia, W trakcie oraz Zrobione. Użytkownicy Trello mogą również dzielić się zdjęciami czy plikami wideo. Zaletą korzystania z aplikacji do planowania dnia jest również to, że te wyślą nam powiadomienie przed każdym zaplanowanym spotkaniem czy zadaniem do zrealizowania.
Aplikacja do notatek
Evernote
Evernote to darmowa, rozbudowana i intuicyjna aplikacja do robienia notatek i późniejszego zarządzania nimi. Ogólnie jej celem jest pomoc w utrzymaniu produktywności. W ramach aplikacji możemy odpowiednio segregować wpisy, prowadzić dziennik, tworzyć agendy i prezentacje, załączać adnotacje do dokumentów, a nawet zapisywać informacje znalezione w Internecie. Dostęp do tego, co uda nam się utworzyć w ramach Evernote, możemy mieć ze wszystkich obsługiwanych przez nas urządzeń oraz dzielić się tym z innymi.
Aplikacje do planowania wydatków
Spendee/Monefy/Money Lover
Aplikacji do zarządzania budżetem jest sporo. Są one stosunkowo popularne nie tylko wśród przedsiębiorców – przydadzą się każdemu, kto chce panować nad wydawanymi pieniędzmi. Jako, że w małej firmie finanse są często ściśle powiązane z budżetem właściciela, taka aplikacja może ułatwić zarządzanie wydatkami prywatnymi, jak i firmowymi. Niektóre z aplikacji do planowania wydatków bazują na wprowadzonych przez nas danych, inne – o ile wyrazimy na to zgodę – mogą analizować nasze przelewy i aktywność karty. Każdą wydaną kwotę możemy dopisać do wybranej przez nas kategorii, a na koniec miesiąca przeanalizować, jakie zmiany chcemy wprowadzić w strategii planowaniu budżetu.
Aplikacja do prezentacji i nie tylko
Google Docs
W zasadzie ta aplikacja jest bardzo dobrą alternatywą dla płatnego pakietu MS Office. Bardzo możliwe, że z dokumentów czy arkuszy Google korzystaliście już w wersji na komputer, ich obsługa jest bardzo prosta – również w wersji mobilnej. Jedną z funkcji Google Docs jest możliwość tworzenia prezentacji. Możesz skorzystać z gotowego szablonu lub stworzyć własny. Gotowy plik z łatwością udostępnisz innym na kilka sposobów, możesz również zdecydować czy te osoby będą mogły dokument tylko przeglądać czy również edytować. Każdy tekst, formularz, arkusz czy prezentację, którą utworzysz w ramach Google Docs są przechowywane w chmurze – na Dysku Google, dzięki temu możesz mieć dostęp do swoich plików z dowolnego urządzenia, wystarczy, że zalogujesz się na swoje konto Google.
Aplikacja do skanowania
Adobe Scan/Office Lens
Aplikacje z tej kategorii potrafią ułatwić życie. Grube teczki z dokumentami i skaner możemy zastąpić jedynie smartfonem z zainstalowaną odpowiednią aplikacją. W końcu każdy z nas nie raz otrzymał prośbę o szybkie dosłanie skanu któregoś z dokumentów lub szybkie wydrukowanie, podpisanie i odesłanie formularza. Działanie Adobe Scan czy Office Lens jest bardzo proste – samo skanowanie odbywa się przy pomocy aparatu, a efekt do złudzenia przypomina prawdziwy skan. Nawet jeśli będziemy robić zdjęcie dokumentu pod kątem, jeden jego róg będzie zagięty czy spięty z resztą stron – aplikacja do skanowania sobie z tym poradzi automatycznie wyrównując kartkę, aby wyglądała tak, jakby została położona płasko na szybie skanera.
Aplikacja do tworzenia grafiki
Canva
Canva to aplikacja, która z pewnością spędza sen z powiek niejednemu grafikowi komputerowemu. Program umożliwia łatwe tworzenie najróżniejszych grafik – od CV, przez banery na social media, po ulotki. Jest bardzo prosty i intuicyjny, a z jego obsługą z pewnością poradzą sobie również ci, którzy nie mają umiejętności ani predyspozycji do tworzenia grafik. Zlecanie tego zadania profesjonalistom może generować spore koszta, co szczególnie na początku biznesu może być problematyczne. Podstawowa wersja Canvy wyposażona jest w szereg darmowych szablonów, które można dowolnie modyfikować.
Unsplash/Pixabay/Freepik
Każda z wymienionych wyżej aplikacji to tak naprawdę darmowy bank zdjęć. Z umieszczonych w nich fotografii można dowolnie korzystać do tworzenia własnych grafik czy ilustrowania artykułów. Wielu artystów czy fotografów udostępnia je całkowicie za darmo, a jedynym warunkiem skorzystania z nich, często jest jedynie podpisanie autora. W darmowych bankach zdjęć znajdziemy setki czy nawet tysiące prac, wystarczy wpisać w wyszukiwarkę temat takiego zdjęcia – to, co chcemy, aby było na nim umieszczone.