Zakupy w sieciówce bez płacenia? H&M wprowadza nowy system. Czy będzie on spełnieniem marzeń zakupocholików?
H&M umożliwia swoim klientom opcję opóźnionej zapłaty. Jej strategia będzie opierała się na tym, aby wziąć ubrania w sklepie i zapłacić za nie dwa tygodnie później lub je zwrócić.
Nowy system płatności H&M nie jest na razie dostępny w Polsce. Jednak jego wdrożenie to tylko kwestia czasu. Obecnie działa w sklepach w Szwecji, a w październiku trafi też do oddziałów w Holandii. Właściciele H&M Hennes & Mauritz AB zapewniają, że usługa wejdzie także na pozostałe rynki w Europie.
Jak będzie działać nowa usługa?
Aby usługa mogła zadziałać należy: zeskanować kod QR znajdujący się na ubraniu. Dopiero wtedy produkt będzie można wziąć do domu. Na zapłacenie lub zwrot towaru klient ma dwa tygodnie. Dzięki temu będzie mógł je w spokoju przymierzyć w domu lub pokazać się najbliższym.
Czy oszczędzi nam czasu?
Niestety, nowy system nie pozwoli nam uniknąć czekania w kolejkach. System płatności wymaga tego, aby sprzedawca wygenerował kod QR. Oznacza to, że biorąc ubrania w sklepie i tak musimy podejść do kasy by otrzymać kod QR.
Rozwiązanie H&M oznacza rewolucję w handlu, także w rynku e-commerce. Chociaż model ten aktualnie jest krytykowany. Kto wie, czy za kilka lat nie będzie to ulubiony model sprzedaży?