Dostęp do tysięcy potencjalnych klientów ma każda firma. Dopiero gotowość poprzedzona decyzją „biorę” i wydanie pieniędzy przez klienta daje sprzedaż. Bez sprzedaży nie ma biznesu. Najlepsze firmy na świecie pomagają ludziom, zdobywają zaufanie klientów i otrzymują milionowe zyski. Od czego Ty masz zacząć?
Jak rozwinąć sprzedaż w firmie?
1. Stwórz mapę myśli
Rozpocznij swój biznes od siebie. Wypisz co lubisz robić, co Cię „kręci”, co daje Ci motywację do działania i radość. Kreuj i skup się na tych rzeczach, które z Tobą rezonują, a jednocześnie mają duży potencjał rynkowy. Stwórz mapę myśli. Nie ma sensu zajmować się czymś czego nie lubisz. Zanim firma będzie dochodowa mogą upłynąć miesiące a nawet lata.
2. Zbadaj skale rynku
Sprawdź czy Twój projekt ma duży potencjał rynkowy. Jeżeli nie masz informacji na temat skali rynku, ponosisz zbyt duże ryzyko już na start. Nawet jeśli masz najlepszy produkt na świecie, ale jeśli nie ma na niego popytu to nie będziesz miał go komu sprzedać. Nie zakładaj również, że pozyskasz 100 proc. rynku. Oceń, jak duży jest potencjał, jak wypada w odniesieniu do Twojej oferty i jaki jest potencjał zarobkowy stworzonego przez Ciebie biznesu.
3. Rozmawiaj z klientem
Rozmawiaj ze swoją grupą docelową. Najpierw porozmawiaj z klientem. Nie będzie to oferta sprzedażowa, ale dawka informacji, która pozwoli ukierunkować się jeszcze bardziej na klienta. Musisz dowiedzieć się: jakie są największe problemy i bolączki klienta i na tej podstawie zadecydujesz co możesz wnieść na rynek i jaka może być Twoja przewaga konkurencyjna. Nawet jeśli rynek jest nasycony podobnymi ofertami, to znając dobrze swego klienta Twoja firma pójdzie w dobrym kierunku.
4. Stwórz powtarzalny proces sprzedaży
Wykorzystuj media społecznościowe, stwórz schematy, w których doprowadzisz klienta do zakupu. Będziesz mógł później w kolejnych etapach rozwoju firmy odciążyć siebie z obowiązku sprzedaży i przekazać dalej swoim pracownikom wypracowany przez Ciebie model. Odzyskany czas spożytkujesz na rozwiniecie swojej oferty, ulepszenie istniejących procesów, które wpłyną na rozwój Twojej firmy.
5. Ucz się i zanalizuj rozwiązania już wypracowane
Modeluj własne praktyki bazując na lepszych i już sprawdzonych w innych firmach. Bądź sobą, ale ucz się i i bądź pierwszy a nie kopią najlepszych. Zobacz jak wyglądają procesy działania i sprzedaży u innych, zanalizuj je, wykorzystaj tą wiedzę, stwórz unikalną własną wartość i wnieś ją na rynek.