Termin zgłoszeń do konkursu SingularityU Poland Global Impact Challenge 2019 został wydłużony – startupy mają czas na aplikowanie do 20 września. O celach konkursu, jego zasadach oraz tym na co największą uwagę zwracają jurorzy opowiedziała nam Pani Jowita Michalska – założyciel i prezes Fundacji Digital University. Została ona wybrana do zespołu strategicznego Singularity University jako jedna z 5 osób z całego świata i jedyna z Europy!
Spełniając liczne prośby firm technologicznych chętnych do wzięcia udziału w konkursie, Digital University – organizator polskiej edycji Konkurs Global Impact Challenge wydłużył termin zgłaszania wniosków. Powracający z urlopów młodzi startupowcy mają o co powalczyć – oprócz nagród w postaci zaproszenia do programu inkubacyjnego w Dolinie Krzemowej oraz zaproszenia do trzeciej edycji InCredibles Sebastiana Kulczyka, udział
w największym w tej części Europy konkursie to nieprawdopodobna szansa, doświadczenie i wejście do globalnej sieci kontaktów, które mogą przyczynić się do olbrzymiego skoku w rozwoju firmy.
Poniżej publikujemy wywiad z Panią Jowitą Michalską – założycielką i prezeską Digital University.
– Czym jest Global Impact Challenge oraz jakie jest jego zdanie konkursowe?
– Global Impact Challenge jest konkursem dla młodych firm technologicznych organizowanym na całym świecie przez Singularity University, amerykański think-tank edukacyjny z Doliny Krzemowej.
– Co ma na celu ten konkurs?
– Konkurs ma na celu wyłonienie startupów, które mają szanse zmienić życie ludzi na lepsze i pomóc im w globalnym rozwoju.
– Jaka nagroda czeka wygranych?
– Zwycięzca konkursu wyjedzie do Doliny Krzemowej na 10 tygodniowy program akceleracyjny by wraz z laureatami z innych krajów pracować z mentorami i ekspertami nad rozwojem swoim i swojego pomysłu.
– Jakie szanse daje ten konkurs?
– Konkurs daje niesamowitą możliwość i doświadczenie, które może na zawsze zmienić życie takiej osoby i dać ogromnego kopa w rozwoju firmy.
– Jakie są kryteria udziału w challange’u?
– Każdy może wziąć udział w tym konkursie pod warunkiem, że jest to młoda firma technologiczna, której pomysł, produkt ma jakiś element „dobrosprawczości”, jakąś misję. Zgłoszenie wiąże się z przygotowaniem szczegółowego opisu projektu i firmy oraz przesłaniem wideo.
– Co według Pani ma największe znaczenie podczas wyboru najlepszych startupów?
– Dla jury bardzo ważny będzie zarówno sam produkt lub usługa i jego przełomowość jak i team stojący za firmą. Dla Singularity University ważni są ludzie, wizjonerzy z odważnym podejściem do biznesu i myśleniem, które umożliwi prawdziwą zmianę na lepsze.
– To już kolejna edycja Global Impact Challenge…
– Program organizujemy po raz drugi w Polsce – tym razem na większą skalę. Do projektu mogą zgłaszać się startupy z Polski i z całej Europy Środkowo-Wschodniej.
Ubiegłoroczna edycja Global Impact Challenge została ogłoszona najlepszym konkursem spośród wszystkich 128 przeprowadzonych przez SU konkursów na całym świecie. Z ogromną przyjemnością odebraliśmy w San Francisco nagrodę i dlatego w tym roku możemy realizować projekt na szerszą, europejską skalę.
– Kto wygrał w zeszłym roku? I jakie projekty reprezentowali zwycięzcy?
– W zeszłorocznej, pierwszej edycji wybraliśmy aż dwóch zwycięzców. Jeden z pomysłów być może da w przyszłości szansę na ograniczenie rozwoju złośliwych nowotworów mózgu, drugi to platforma do przetwarzania danych. Dzięki niej praca z wszelkimi rodzajami danych stanie się szybsza i bardziej powszechna.
– Jakie cele konkursu stawiają Państwo w tym roku?
– Mamy nadzieję, że w tym roku konkurs będzie jeszcze bardziej popularny, zwłaszcza że dodatkowe nagrody ufundował główny partner – Sebastian Kulczyk oraz Google. Oprócz wyjazdu do Doliny Krzemowej startup-zwycięzca pojedzie do Google Campus London i na największą europejską konferencje dla startupów Slash do Helsinek.
– Czyli w tym roku pniecie się jeszcze wyżej…
– Liczymy, że tegoroczne zgłoszenia również będą ciekawe i pomogą nam zaistnieć szerzej na scenie międzynarodowej, a konkurencja jest naprawdę duża. Niesamowite startupy na całym świecie zgłaszają się do konkursu. Znamy już zwycięzców z Japonii, Kanady, Środkowego Wschodu czy Ameryki Południowej. Coraz więcej krajów bierze udział w organizacji konkursów Global Impact Challenge.
– Dziękuję za rozmowę.
– Dziękuję.
Więcej informacji na temat konkursu na stronie: https://digitaluniversity.pl/global-impact-challenge-poland/
fot.mat. organizatora