Samaira Mehta to 10-latka, która szturmem podbija Dolinę Krzemową. Sukces przyniosło jej stworzenie gry uczącej dzieci programowania.
Dziewczynka rozpoczęła swoją przygodę z programowaniem w wieku zaledwie 6 lat, a już niedługo później stworzyła swoją pierwszą grę planszową CoderBunnyz. Dzięki niej zajęła 2. miejsce w konkursie PitchFest 2016, co zwróciło uwagę stacji Cartoon Network, która poświęciła Samairzę odcinek serialu “Powerpuff Girls”.
A był to dopiero początek jej kariery.
Wraz ze swoim dumnym tatą, Rakeshem Mehtą – inżynierem firmy Intel, opracowała efektywny plan marketingowy i ruszyła ze sprzedażą gry na platformie Amazon. W ciągu zaledwie roku zakupiono tysiąc egzemplarzy, co przyniosło niebanalny zysk rzędu 35 tys. dolarów.
Jednak sukces biznesowy to tylko mała część zainteresowań małej kobietki. Swoimi działaniami chce pomagać innym dzieciom, dlatego ruszyła z inicjatywą “Yes. 1 Billion Kids Can Code”, która umożliwia finansowanie gry podstawówkom przez działaczy charytatywnych. Samaira jeździ również do tych szkół, by instruować użytkowników jak najlepiej wykorzystać potencjał planszówki W tym roku skorzystało z niej już ponad 100 szkół. Dziewczynka w wywiadzie dla Businness Insider powiedziała:
Na świecie jest ponad 1 mld dzieci. Wiele z nich chce nauczyć się programować i są osoby, które chcą podarować im moją grę.
Popularność gry rozwinęła jej skrzydła, 10-latka została szkoleniowcem… Google!
Obecnie młoda businesswoman zapraszana jest na największe konferencje technologiczne np. Launchpad organizowaną przez Google, czy Girls’ Festival Microsoftu, gdzie poznaje gwiazdy wielkiego formatu, chociażby Michelle Obamę czy Marka Zuckerberga.
Odkąd o Mehcie zrobiło się głośno, wiele firm z Doliny Krzemowej poprosiło ją o prowadzenie warsztatów, w których do tej pory wzięło udział ponad 2 tys. dzieci. Jedną z firm, w których zrealizował cykl szkoleń było Google, gdzie poznała dyrektor do spraw kultury organizacyjnej, Stacy Sullivan.
Powiedziała mi, że jestem świetna w programowaniu i że gdy skończę szkołę, mogę pracować w Google
– chwali się dziewczynka. Jednak przyznaje, że nie wie jeszcze, czy przyjmie ofertę – w przyszłości wolałaby prowadzić własną firmę.
W chwilach wolnych od konferencji i szkoleń udało jej się stworzyć drugą część gry, o nazwie CoderMindz, która skupia się na programowaniu z pomocą sztucznej inteligencji. Tym razem w przygotowaniach asystował jej młodszy brat – 6-letni Aadit.
Samaira już teraz robi karierę, której pozazdrościłby jej niejeden dorosły. Z niecierpliwością czekamy na jej kolejne sukcesy.
A wy, co robiliście w wieku 10 lat?
Źródło: https://businessinsider.com.pl/
Zdjęcie: https://www.facebook.com/CoderBunnyz/