Co by było, gdyby można było przewidzieć własne błędy i ustrzec przed nimi biznes wykorzystując tylko i wyłącznie wnioski ze swoich poprzednich porażek i to nie tylko tych zawodowych? Świat biznesu i prowadzenia własnej działalności będzie miał dla nas wiele niespodzianek, jednak rzeczą która może nam pomóc przezwyciężyć wszystkie rzucone wyzwania jest na wyciągnięcie ręki, to nasza własna dotychczasowa wiedza i doświadczenia. Przedstawiamy zestawienie pięciu książek, które pomogą zrozumieć Ci dlaczego warto myśleć w biznesie nieszablonowo, brać do serca swoje nawet największe błędy i jak budować własną strategię biznesową, która nie będzie jedynie pogonią za nierealnym celem, a rzeczywistą droga do Twojego sukcesu. Oto naszych pięć pozycji wartych polecenia!
„Zaczynaj od DLACZEGO. Jak wielcy liderzy inspirują innych do działania„- SIMON SINEK
Każdy człowiek i każda organizacja mogą wyjaśnić, CO robią. Niektórzy z nas potrafią pokazać, CZYM różnią się od innych. Jednak tylko nieliczni są w stanie jasno wyartykułować, DLACZEGO robią to, co robią. DLACZEGO nie ma nic wspólnego z finansami i zyskami. DLACZEGO jest tym, co inspiruje Ciebie i Twoje otoczenie. Otwórz tę książkę i odnajdź samą kwintesencję inspiracji. Przewróć kilka stron i poznaj prosty wzór, sposób myślenia, działania i komunikowania się, dzięki któremu przywódcy są w stanie skutecznie zainspirować swoje otoczenie. Wczytaj się w historie Martina Luthera Kinga juniora czy Steve’a Jobsa i przekonaj się, że wszyscy liderzy, którzy kogokolwiek inspirują, myślą, działają i komunikują się z innymi z pominięciem ogólnodostępnych schematów. Każdy z nas może zdobyć tę umiejętność. Przy odrobinie dyscypliny każdy lider lub organizacja mogą skutecznie oddziaływać na innych. Przeczytaj wszystkie porywające opowieści i naucz się być skutecznym przywódcą. Przyciągnij do siebie ludzi i trwale zmień oblicze biznesu. Poznaj siłę DLACZEGO!
„Metoda czarnej skrzynki. Zaskakująca prawda o nauce na błędach„- MATTHEW SYED
Jest coś, czego od branży lotniczej powinniśmy nauczyć się wszyscy. To coś, co przychodzi z trudem, bo stoi w sprzeczności z instynktem i ułomną naturą człowieka. To nauka na błędach. Co łączy z lotnictwem Google’a, zespół Formuły 1 firmy Mercedes, wynalazcę Jamesa Dysona, Michaela Jordana i David Beckhama?Korzystają z metody czarnej skrzynki. Nie tylko odważnie przyznają się do błędów, ale wręcz uważają swoje porażki za najlepsze źródło wiedzy. Nie wypierają się potknięć, nie zrzucają winy na innych, nie tuszują niewygodnych faktów, a sukces zawdzięczają analizie swoich niepowodzeń. Ilu z nas może z ręką na sercu powiedzieć, że też ma takie zdrowe podejście do porażek? Radę, by uczyć się na błędach, traktujemy dziś jak wyświechtany frazes, tymczasem jest to najskuteczniejsza znana człowiekowi metoda zdobywania wiedzy. Ta książka przedstawia jej niesamowitą historię. Pokazuje, jak wielką szkodę wyrządzamy sobie, nie wyciągając lekcji z porażek. Matthew Syed poprzez przemawiające do wyobraźni przykłady, inspirujące rozmowy i bardzo praktyczne wnioski unaocznia nam, że każdy może się nauczyć skutecznie korzystać ze swojej „czarnej skrzynki”. Pasjonująca, otwierająca oczy książka z żywą narracją i mnóstwem niesamowitych, szokujących historii. Katastrofy lotnicze, zapierające dech zdarzenia z sal operacyjnych, wpadki wymiaru sprawiedliwości, porażające konsekwencje tuszowania błędów, przełomowe idee, pionierskie badania i odkrywcze wnioski – to wszystko i wiele więcej znajdziecie w Metodzie czarnej skrzynki!
„Strategia Błękitnego Oceanu„- W.CHAN KIM
Firmy od dawna angażują się w otwarte konkurowanie w pogoni za trwałym, zyskownym wzrostem. Walczą o przewagę nad konkurencją, toczą boje o udział w rynku i starają się różnicować ofertę.Jednak w dzisiejszych przepełnionych konkurentami branżach, wynikiem takiego konkurowania jest jedynie czerwony ocean rywali walczących o kurczącą się pulę zysków. W książce podważającej wszystko, o czym sądziliśmy, że jest naszą wiedzą na temat tego, co jest potrzebne do osiągnięcia strategicznego sukcesu, autorzy twierdzą, że podczas, gdy większość firm konkuruje w takich czerwonych oceanach, strategia ta z niewielkim i coraz mniejszym prawdopodobieństwem może doprowadzić do zyskownego wzrostu w przyszłości.Opierając się na badaniach 150 posunięć strategicznych obejmujących ponad stuletni okres i trzydzieści branż, Kim i Mauborgne twierdzą, że firmy, które osiągną wiodącą pozycję w przyszłości odniosą swój sukces nie dzięki zwycięstwu na konkurentami, lecz przez stworzenie błękitnych oceanów bezspornej przestrzeni rynkowej, będącej doskonałym środowiskiem dla wzrostu. Takie posunięcia strategiczne, określane mianem innowacji wartości prowadzą do wielkich skoków wartości zarówno dla firm, jak i ich klientów, pozostawiając rywali w tyle i uwalniając nowy popyt. Strategia… stanowi systematyczne podejście do czynienia konkurencji nieistotną. To książka zmieniająca ramy myślenia autorzy prezentują sprawdzony schemat analityczny i zestaw narzędzi do skutecznego stworzenia i zajęcia błękitnych oceanów. Badając szerokie spektrum posunięć strategicznych w przeróżnych branżach, wskazują na sześć reguł, które powinna zastosować każda firma, chcąca z powodzeniem stworzyć i zrealizować strategię błękitnego oceanu. Te sześć reguł pokazuje, jak zrekonstruować granice rynku, jak koncentrować się na szerokiej wizji, sięgać poza istniejący popyt, właściwie ustalić sekwencję strategiczną, przezwyciężyć przeszkody organizacyjne i wbudować w strategię jej realizację.
„Nawyki warte miliony. Jak nauczyć się zachowań przynoszących bogactwo„- BRIAN TRACY
Wielu ludzi zadaje sobie pytanie, dlaczego niektórzy odnoszą większe sukcesy niż inni. Jeśli zamiast szukać prawdziwej odpowiedzi, wolisz zadowolić się czymś w rodzaju „świat nie jest sprawiedliwy” albo „tylko osoby mające niezwykłe szczęście mogą być spełnione i bogate”, nie musisz czytać tej książki. Jeśli jednak uważasz, że odpowiadasz za swoje życie, i chcesz osiągać ambitne cele, dzięki książce Nawyki warte miliony dowiesz się, jak to zrobić. Być może już wiesz, że nawyki kształtują życie i że zależy od nich ogromna większość naszych myśli, przekonań i działań. Tylko jak zapanować nad nawykami, aby upragniony sukces stał się rzeczywistością? Z tej publikacji dowiesz się, czym są „nawyki milionerów” – czyli ludzi, którzy zbudowali fortuny w ciągu jednego pokolenia. Poznasz skuteczne metody, jak myśleć efektywniej, podejmować lepsze decyzje i działać skuteczniej. Przeczytasz też o technikach zarządzania finansami, zdecydowanie ułatwiających osiąganie niektórych celów. Jednak Twoim najważniejszym zadaniem będzie praca nad własnym charakterem: masz się stać wspaniałym człowiekiem. Kimś, kto nadaje kierunek w swojej społeczności i stanowi wzór doskonałości. Aby to osiągnąć, musisz popracować nad własnymi nawykami: wybrać te potrzebne i konsekwentnie je utrwalać. Twój sukces przyjdzie – wystarczy, że świadomie wyuczysz się pożądanych zachowań!
„Metoda Lean Startup. Wykorzystaj innowacyjne narzędzia i stwórz firmę, która zdobędzie rynek„- ERIC RIES
Znajdujemy się u progu nowego stulecia zarządzania. Przez lata udało nam się wypracować doskonałe metody zarządzania dużymi firmami, jednak w kwestii startupów i innowacji nadal działamy po omacku. Niniejsza książka stawia pierwsze solidne fundamenty dla przedsiębiorczości w nowych czasach. Stworzony przez autora ruch Lean Startup dąży do tego, abyś mógł stworzyć kolejny hit rynkowy za pomocą najnowocześniejszych narzędzi. Bez względu na to, czy jesteś przedsiębiorcą z własnym startupem, czy też działasz w strukturach dużej organizacji, znajdziesz tu bardzo ważne wskazówki, które przydadzą Ci się na drodze w nieznane. Poznaj praktyczne metody pozwalające unikać błędów w rozwoju produktu, naucz się systematycznie oceniać i interpretować wczesne sygnały płynące z rynku, a także decydować, czy należy wykonać zwrot, czy trwać przy dotychczasowych działaniach. Korzystaj z wiedzy innowatorów, którzy wprowadzili swoje firmy na szczyt, i dołącz do tego szacownego grona.