Znana Polakom mieszkającym na wyspach siec odzieżowa Primark planuje dalszą ekspansję do Europy Wschodniej. Ten Irlandzki sprzedawca odzieży zamierza otworzyć pierwszy sklep w Polsce.
Informacje o lokalizacji sklepu
Jak podaje Puls Biznes coraz częściej w branży odzieżowej słychać o planach, jakie ma Primark. Potwierdza to również w wywiadzie John Bason pełniący funkcję dyrektora finansowego firmy. Wciąż nie są wiadome konkretne ustalenia a jedynie domysły co do lokalizacji punktu sprzedaży. Analitycy rynku wskazują na tereny nowo budowanej Galerii Młociny w Warszawie. Po ogłoszeniu informacji o potencjalnych planach firmy Primark specjaliści uznają również za prawdopodobne otwarcie sklepu w Krakowie. Można mieć tylko nadzieje, że wiosną to będzie okres lokowania marki na rynku krajowym i ustalenia cen odpowiednich na rynek krajowcy. Przypomnieć należy, że w Europie sieć działa we Włoszech, Hiszpanii oraz Francji z dużymi sukcesami.
Zalety odczuwane przez klientów sieci Primark
Niezależnie od ostatecznej lokalizacji klienci oczekują podobnych standardów jak w sklepach w Europie Zachodniej. Sieć znana jest z lokali o dużej powierzchni i niskich cenach. Strategia firmy zakłada posiadanie towaru dobrej jakości i w modnych fasonach. Charakterystyczną cechą są również kolejki do kas ze względu na przystępne ceny produktów. Bardzo interesujące mogą być zabiegi marketingowe na rynku Polskim, ponieważ firma działała do tej pory tylko w strefie Euro i w takiej walucie podawane były ceny na sklepowych pólkach. Od tego będzie zależał sukces inwestycji czy Primark wchodzi do Polski z cenami dopasowanymi do poziomu zarobków na polskich firmach.
Wejście Primarka i możliwe skutki
Firmy obecnie działające na rynku odzieży markowej już teraz mówią o zmianach, jakie wywoła pojawienie się nowego gracza. Ze względu na strategię sprzedaży Irlandzkiej firmy można się spodziewać obniżki cen wyrobów konkurencji. Wpłynie to również na jakość produktów oferowanych w sklepach sieciowych. Konsumenci również czekają na pojawienie się pierwszego sklepu Primark, ponieważ marka tej dobrze rozpoznawalna i cieszy się dużą renomą wśród Polaków na emigracji. Może być to dobą prognozą dla działań rozwojowych tej sieci handlowej.
Źródło: businessinsider.com.pl