Deloitte do przedstawionego najnowszego raportu dotyczącego trendów marketingowych przebadało kadry kierownicze pięciu krajów, a także 11.500 konsumentów z całego świata. Podczas badań przeprowadzono 18 pogłębionych wywiadów z osobami, które zarządzają globalnymi firmami w różnych krajach i odkryto siedem trendów, które będą zdaniem Deloitte istotne w ciągu najbliższego roku.
Trend 1: Brand Purpose – nowy bitcoin wzrostu
To trend, w którym mierzymy wartość nie tylko poprzez liczby, ale również poprzez pozytywny wpływ na życie ludzie i jego przełożenie na świat. To trend, który sprawia, że marki zmieniają swoje role i dotychczasowe działania. Brand Purpose jest nowym modelem budowania marek, które będą posiadać większy cel i sens, ponieważ przedefiniuje on wszystkie obszary działalności marek stawiając na jej wiarygodność.
Trend 2: Marketing autentycznie inkluzywny
Jak podkreśla Deloitte marketerzy z całego świata skupiają się na tworzeniu komunikacji, która podkreśli różnorodność i wyjątkowość jednak konsumenci oczekują od marek konkretów i pokrywania własnych obietnic. Jak pokazuje nam badanie różnorodność jest dla odbiorców ważna, jednak to autentyczność wszelkich działań jest dla nich decydująca.
Trend 3: Budowa zwinnych modeli kompetencji
W wyniku dynamicznych zmian, jakie następują w świecie marketingu pojawiła się potrzeba stworzenia modelu umożliwiającego budowę odpowiednich kompetencji i dostarczenie wizji data-drive creative do rynku. Model ten będzie połączeniem kompetencji analitycznych, kreatywnych oraz technologicznych. W najbliższym roku sukces operacji zależny będzie od połączenia przedstawionych wcześniej elementów, a pomogą w tym m.in współczesne technologie klasy Al skupione na rozwiązaniu konkretnych wyzwań.
Trend 4: Jak budować interakcje z klientami w świecie bez plików cookie
Systematyczne znikanie 3rd party cookies spowodowało, że zaczęliśmy zastanawiać się nad własnymi strategiami dotyczącymi danych, które umożliwiłyby skuteczne kierowanie reklam i tworzyły zaangażowanie w tworzone treści. W ramach badania Global Marketing Trends 2022 Deloitte przyjrzało się w jaki sposób marki, które charakteryzują się ponadprzeciętnym wzrostem zmieniają swój ekosystem danych.
Trend 5: Przede wszystkim komfort człowieka – zbieranie danych o konsumentach bez naruszania ich poczucia bezpieczeństwa
By działania marketingowe nie nadwyrężyły zaufania konsumentów potrzebne jest spełnienie wielu czynników. Dla marketerów będzie to staranne projektowanie doświadczeń opartych na danych, które budują zaufanie i tworzą wartość dla klienta, a ostatecznie przekazują klientowi kontrolę w procesie udostępniania własnych danych. W pełnym raporcie Deloitte przedstawiono zarówno działania pomocne, jak i te, które klienci uznają za krępujące.
Trend 6: Rozwijanie doświadczenia hybrydowego
W celu zwiększenia personalizacji, poprawy innowacyjności oraz usprawnienia komunikacji firmy coraz częściej inwestują w rozwiązania hybrydowe, usprawnienie komunikacji i zwiększenie personalizacji. Istotna kwestią tego trendu jest fakt, że wszelkie strategie hybrydowe muszą być konsekwentne i wewnętrznie spójne, gdyż duża ilość dostępnych kanałów znacznie zwiększa złożoność całego procesu. Skierowanie swoich działań na potrzeby klientów, wprowadzenie w szybki sposób innowacji z uwzględnieniem pomysłów konsumentów może dać nam efekt, który zadowoli nie tylko nas, ale i sprosta wymogom rynku.
Trend 7: Łączenie w ramach marek sztucznej inteligencji z obsługą klienta, celem dostarczenia prawdziwie kompleksowego doświadczenia
Szybki i nagły rozwój kanałów cyfrowych i hybrydowych ścieżek online-offline wraz z rosnącymi oczekiwaniami klientów zdecydowanie utrudnił zadanie jakim jest podjęcie decyzji o zakupie. Raport Deloitte wyróżnił dwa najważniejsze aspekty, które zdaniem firmy są najbardziej istotne podczas podejmowania decyzji o danym zakupie, są nimi czas wysłania oferty i kompetentna obsługa klienta.
Artykuł powstał na podstawie Raport Global Marketing Trends 2022 udostępnionego przez Deloitte w całości dostępnego pod linkiem:
https://www2.deloitte.com/pl/pl/pages/technology/articles/Raport-Global-Marketing-Trends-2022.html