W ostatnim czasie sprzedaż sprzętu firmy Apple zdecydowanie spadła w dół. Nie dziwi to jednak Toma Cooka, dyrektora generalnego Apple, który zapowiada, że już jesienią tego roku na rynku pojawią się nowe usługi od Apple. Co to takiego będzie? Czym zaskoczy nas marka?
Marka Apple jest kojarzona głównie ze sprzedaży IPhonów. Od wielu lat cieszą się one popularnością. W 2012 roku firma została uznana za najsilniejszą marką na świecie. Jej produktami są m.in.: komputery Mac, IPody, IPady, IPhony, a także Apple Watch.
W ostatnim kwartale przychody ze sprzedaży smartfonów Apple spadły z 29,47 mld USD do 25,99 mld USD. Informacja ta nie jest powodem do niepokoju dla producentów, którzy aktualnie pracują nad nowymi świadczeniami.
– Sprzedaż iPhone’ów stanowiła około 48 proc. przychodów Apple’a w trzecim kwartale, co oznacza, że po raz pierwszy od kilku lat produkt ten wygenerował mniej niż połowę całej sprzedaży – zauważa agencja Bloomberg.
– iPhone nadal jest podstawowym DNA Apple’a, ale nacisk na usługi i urządzenia do noszenia pokazuje, że firma może przejść metamorfozę. Wall Street postrzega ten kwartał jako pomost prowadzący do tego celu – stwierdza Dan Ives, analityk z Wedbush Securities.
Dyrektor generalny firmy Apple Tom Cook opracował już nowy plan strategiczny. Jesienią tego roku do sklepu App Store zostaną wprowadzone zupełnie inne niż dotychczas usługi. Dla fanów Apple to dobre wiadomości, ponieważ będzie to: Apple TV+, Apple Arcade oraz karta kredytowa Apple Card.
Apple TV +
Jest to nowy serwis streamingowy z tysiącami filmów w tym najnowszymi bestsellerami z iTunes.
Ten zewnętrzny moduł podobny do Smart Tv zostanie dopracowany, a efekty pracy producentów będziemy mogli oglądać jesienią tylko w aplikacji Apple TV. Apka jest już dostępna, jesienią zostanie udostępniona także dla komputerów Maca. W pierwszej kolejności zacznie się ona pojawiać na urządzeniach firmy Samsung.
Moduł oferuje:
→ wysoką jakość filmów wideo w jakości 4K HDR z dźwiękiem Dolby Atmos.
→ obraz High Dynamic Range, który zapewnia jeszcze wierniejsze kolory i dopracowane detale
→ duży zasób filmów wideo
→ możliwość korzystania z aplikacji takich jak: Netflix, Amazon Prime Video czy iTunes
→ dostępność z każdego urządzenia
Apple Arcade
Platforma gamingowa oferująca ponad 100 gier. Wśród nich gry typu: indie jak i tytuły AAA. Koszt tej inwestycji ma wynieść pół miliarda złotych.
Co wyróżni Apple Arcade?
→ brak reklam
→ brak dodatkowych kosztów w aplikacjach
→ możliwość zmiany urządzenia: z iPhona na iPada i na odwrót
→ dostęp nawet dla 6 osób
→ bezpieczeństwo danych
→ możliwość grania offline
Karta kredytowa Apple Card
Apple w marcu tego roku zapowiedział również wprowadzenie na rynek karty kredytowej. Producent podkreśla trzy zalety nowej karty, cashback od 1 do 3%, niskie odsetki za kredyt oraz jej prywatność – cała analiza wydatków ma się odbywać wyłącznie w aplikacji klienta i nie będzie ona udostępniana dla innych firm.
Karta będzie wymagała oczywiście podania Apple ID. Będzie ona opierała się na dwustopniowym uwierzytelnianiu, co zapewni bezpieczeństwo użytkowników.
Nowości od Apple pojawią się jesienią tego roku, jedynie na kartę kredytową będziemy musieli poczekać dłużej.