Polacy są w czołówce użytkowników płatności odroczonych. Przed nami niechlubne podium zajmują tylko Szwedzi i Włosi. Z usług BNPL lub rozłożenia płatności na raty skorzystało w Polsce już 64 proc. konsumentów. Najczęstsze zakupy, za które płacimy w odroczonym terminie to elektronika, wyposażenie wnętrz i odzież.
– W porównaniu do innych narodów europejskich Polacy szybko adaptują nowoczesne rozwiązania technologiczne, które skutecznie zaspokajają ich potrzeby. Podobnie jest w przypadku usług BNPL (Buy Now Pay Later), które cieszą się dużym powodzeniem w naszym kraju. Kup Teraz Zapłać Później daje klientom możliwość opóźnienia lub rozłożenia płatności na raty, co sprawia, że zakupy online i stacjonarne stają się szybsze, łatwiejsze oraz bardziej dostępne, a tym samym zaspokajają potrzeby nowoczesnych konsumentów. Biorąc pod uwagę dotychczasowe tendencje i zalety tej formy płatności spodziewamy się dalszego wzrostu popularności BNPL na polskim rynku – prognozuje Daniel Malinowski, zarządzający Mokka w Polsce.
Najchętniej płacimy później za zakupy online
Okazuje się, że europejscy konsumenci najchętniej korzystają z opcji „Kup Teraz Zapłać Później” robiąc zakupy przez internet. Ponad 80 proc. badanych, którzy przynajmniej raz skorzystali z BNPL, rozłożyło lub odroczyło płatność za zakupy w sieci.
Co dziwniejsze, najczęściej konsumenci korzystają z płatności odroczonych przy relatywnie niewielkich kwotach. Około 80 proc. Europejskich użytkowników BNPL odracza lub dzieli na raty płatności za zakupy o wartości do ok. 1100 zł (250 Euro).
Co kupujemy najczęściej?
Najczęściej do koszyka wrzucamy elektronikę, elementy wyposażenia wnętrz i przedmioty mieszczące się w szerokiej kategorii moda. W Polsce 45 proc. konsumentów skorzystało z BNPL do zakupu urządzeń elektronicznych, 47 proc. – wyposażenia wnętrz, 37 proc. – mody, 26 proc. – podróży, 26 proc. – rozrywki, a 15 proc. finansowania codziennych zakupów.
E-comerce niezależne od banków
Rynek płatności otoczonych jest zdominowany przez firmy niepowiązane z bankami. Jak to się prezentuje w liczbach? 60 proc. klientów skorzystało dotychczas z usług BNPL oferowanych przez firmy niepowiązane z bankami, 28 proc. skorzystało z BNPL oferowanych przez banki.
Źródło: wiadomoscihandlowe.pl