Już w tym tygodniu będziemy mogli zatankować na prawdziwym CPN-ie! PKN Orlen zmieni szyldy wybranych stacji.
20 lat temu marki CPN i Petrochemia Płock połączyły się tworząc PKN Orlen. Firma chce uczcić 20-lecie swojego powstania dodając nieco sentymentu do polskiego krajobrazu. Jeszcze w tym tygodniu na stacjach zawisną szyldy znane jeszcze z PRL-u.
Na warszawskiej Pradze zawiśnie logotyp CPN-u (Centrali Produktów Naftowych), natomiast placówka w Bodzanowie koło Płocka wystąpi jako Petrochemia. “Rebranding” stacji powinien zakończyć się w tym tygodniu.
Skąd taka decyzja?
W komunikacie prasowym Marcin Stefaniak, dyrektor biura promocji i reklamy PKN Orlen wyjaśnił, że nowoczesny koncern wciąż pamięta o swojej historii, której ważnym elementem były poprzednie marki. Zaznaczył również, że logotyp CPN należy do klasyki polskiego wzornictwa i będąc unikatowym dziełem sztuki jest eksponowany chociażby w Muzeum Narodowym w Warszawie.
Podkreślił również wielką rozpoznawalność marki, która wciąż żyje w świadomości rodaków. Zabieg marketingowy wpisuje się w panujący od kilku lat trend sentymentalnego powracania do czasów PRL-u. Być może dzięki niemu młodsze pokolenie zrozumie, dlaczego wciąż stacje benzynowe często nazywa się “cepeenami”.
Źródło: https://businessinsider.com.pl