Rehabilitacja sterowana oddechem, długowieczność, innowacje w leczeniu autyzmu, automatyczne sortowanie śmieci, świadome wykorzystanie zasobów wody – projekty drugiej polskiej edycji Global Impact Challenge po raz kolejny nie zawiodły. Ze wszystkich zgłoszeń jakie napłynęły przez ostatnie dwa miesiące do Digital University, także z innych krajów Europy Środkowo-Wschodniej, wspólnie z Singularity University zostały wybrane te, które mają największą szansę zmienić świat w ciągu dekady.
“Po raz kolejny jesteśmy pod wrażeniem poziomu pomysłów zgłoszonych do aktualnej edycji Global Impact Challenge, zwłaszcza że w tym roku przepisy regulaminowe były bardziej restrykcyjne. Polacy po raz kolejny udowadniają, że ich innowacyjny zmysł, a tym samym pozycja na polu międzynarodowych konkursów jest niezachwiana. Wysłane do Doliny Krzemowej projekty zostały docenione przez przedstawicieli Singularity University – najważniejszego innowacyjnego think-tanka na świecie. Zadbamy o to, aby ich potencjał został optymalnie wykorzystany przez świat biznesu i nauki”. Jowita Michalska, założycielka Fundacji Digital University, organizatora konkursu
W najbliższych dniach finałowa dziesiątka dopracowywała swoje pomysły i prezentacje w ramach warsztatu z dedykowanymi mentorami, natomiast Finał Global Impact Challenge odbędzie się 7 października w Google for Startups w Warszawie. Wydarzenie jest bezpłatne, obowiązują zapisy, liczba miejsc jest ograniczona. Uczestników konkursu ocenia jury: Jarosław Sroka – Członek Zarządu KI One, Sarah McCullough, Program Director, Global Startup Program at SU Ventures, Marcin Kurczab, Dyrektor ds. Innowacji w PZU, Maciej Noga – HRTech Investor, Co-Founder of Grupa Pracuj, SHRM Member, Supreet Singh Manchanda – Managing Director of Raiven Capital. Na zwycięzcę czekają nieprawdopodobne nagrody: zaproszenie do programu inkubacyjnego w Dolinie Krzemowej, zaproszenie do trzeciej edycji InCredibles Sebastiana Kulczyka, ale przede wszystkim wejście do globalnej sieci kontaktów, które mogą przyspieszyć ich rozwój firmy w skali globalnej.
Pełna lista finalistów Global Impact Challenge:
Unicorn VR World Jakuba Krefta
http://unicornvr.world/
Projekt rozwijający bezpieczną i osobistą przestrzeń w wirtualnej rzeczywistości, pomagający dzieciom z zaburzeniami autyzmu rozwijać ich umiejętności społeczne. Połączenie okularów VR z sensorami EEG umożliwia teleportację do wirtualnej bezpiecznej rzeczywistości. W tle Big Data i Machine Learning, które pomagają zrozumieć, czym jest autyzm i jak go przezwyciężać.
Neuroplay Anny Werońskiej
www.neuroplay.pl
Medyczne urządzenie treningowe, wspierające umiejętności poznawcze osób starszych. Jest to długoterminowa forma ćwiczeń mózgu, usprawniająca pamięć czy koncentrację, która u pacjentów z łagodnymi zaburzeniami poznawczymi (MCI) lub demencją może stanowić nawet formę rehabilitacji, poprawiającą umiejętności poznawcze lub opóźniającą negatywne objawy choroby.
Parkey Pawła Postupalskiego
http://parkey.io
Platforma B2B czyli “inteligentny parking dla inteligentnych firm” umożliwia bardziej efektywne wykorzystanie firmowych miejsc parkingowych. Autor chce codziennie przenosić ponad 40 tys. samochodów z ulic dużych polskich miast do niewykorzystanych firmowych miejsc parkingowych, z trwałym wpływem na regulację transportu i ekologię na obszarach miejskich.
RemmedVR Macieja Szurka
https://remmed.vision/
Misją Remmeda jest wyrównywanie szans rozwojowych dzieci z zaburzeniami widzenia. Rozwiązanie RemmedVR umożliwia lekarzom obiektywny pomiar postępów i zwiększenie efektywności terapii wzroku, a jednocześnie zapewnia terapeucie potężne narzędzia – wciągające gry w wirtualnej rzeczywistości zmieniające terapię młodych pacjentów w łatwą i przyjemną.
GlukanMed czyli plastry na czerniaka Zuzanny Przekop
https://www.linkedin.com/in/zuzanna-przekop-63a60268/
GlukanMed – firma Zuzanny – opracowuje innowacyjną terapię wspomagającą leczenie czerniaka złośliwego, aby pomóc osobom z tą chorobą skrócić czas oczekiwania na wycięcie i zwiększyć skuteczność terapii plastrami z substancją czynną beta-glukanem 1,3–1,4 (z owsa ). Formuła plastra zapewnia długotrwałe narażenie substancji czynnej na podejrzane zmiany. Metoda nieinwazyjna, bezbolesna i łatwa w użyciu.
Sipup Aivarsa Lipenitisa
https://www.f6s.com/sipup
Sieć stacji uzupełniania wody pitnej, rozmieszczonej w najbardziej rozwiniętych i najbardziej ruchliwych lokalizacjach na świecie, obniżająca produkcję odpadów z tworzyw sztucznych i ułatwiająca sposób dostarczania wody pitnej ludziom.
TecraCoin Przemysława Kadry
https://tecracoin.io/
Platforma inwestycyjna oparta na blockchainie, tokenizująca prawa własności intelektualnej i projekty z zakresu zaawansowanych technologii. TecraCoin jest jedną z niewielu kryptowalut opartych na PoW, za którymi istnieje realna działalność – m.in. planowane wdrożenie fabryk grafenu i rozwój technologii grafenu oraz technologii medycznych w przyszłości.
Respmedical Piotra Kozłowskiego czyli gry sterowane oddechem www.breatherone.com
Firma Piotra Kozłowskiego tworzy oparte na grach urządzenie do rehabilitacji oddechowej – Breather ONE – które ma pomóc chorującym na astmę i POChP – poprawić proces leczenia i jakość życia, a w przypadku dzieci z astmą, aby umożliwić całkowite wyleczenie.
Postać z gry jest poruszana dzięki ruchom oddechowym pacjenta, a zadania jakie wykonuje w grze sprawiają, że zaczyna oddychać we właściwy (zgodny z danym ćwiczeniem) sposób. Breather ONE ma wiele zastosowań – może być również używany jako urządzenie treningowe przez sportowców, śpiewaków oraz w każdym innym zawodzie, w którym prawidłowe techniki oddychania są niezbędne i przekładają się na zwiększenie wydajności.
eDrop Jakuba Świerka
http://edrop.io
eDrop został stworzony, aby pomóc ludziom na całym świecie stać się racjonalnymi w użytkowaniu wody. Jest to pierwszy gadżet, który edukuje i motywuje do oszczędzania wody, a tym samym do oszczędzania pieniędzy i środowiska.
WAAM Artura Czachora, Magdaleny Bogackiej, Wojciecha Litwina i Andrzeja Korczyńskiego
http://www.waam-machines.com
Pierwszy polski innowacyjny sorter automatyczny do odpadów z aplikacją, która przenosi do świata wirtualnego i łączy gospodarkę odpadami ze światem rozrywki. Urządzenie WAAM łączy w sobie funkcje sortera, urządzenia multimedialnego oraz konsoli do gier, w której wrzucane odpady stanowią walutę. Sortowanie połączone jest z grą, w której dzieci będą mogły hodować „potwora” za wrzucane do WAAM odpady. Stworzona aplikacja pozwala na zbieranie punktów, a następnie przekazywanie ich na cele charytatywne lub zakup np. ebooka lub nawet biletów do komunikacji miejskiej, w zależności od pozyskanych klientów i ich możliwości.
Strategicznym partnerem konkursu jest Sebastian Kulczyk, międzynarodowy inwestor, absolwent Singularity University, prezes Kulczyk Investments i twórca Manta Ray Ventures, globalnego funduszu venture capital, inwestującego w innowacyjne firmy z sektora nowych technologii.
Link do rejestracji na wydarzenie: https://digitaluniversity.pl/global-impact-challenge-conference/
SingularityU Poland GLOBAL IMPACT CHALLENGE
7 października 2019
Miejsce: Google for Startups, Plac Konesera 10, Warszawa
Strona konkursu: www.su.org/gic/poland-2019/
Digital University – organizacja, której nadrzędnym celem jest edukacja w zakresie innowacji i nowych technologii. Rozwija zdolności innowacyjne w organizacjach i wspiera rozwój umiejętności i kompetencji cyfrowych zgodnie z najnowszymi światowymi trendami technologicznymi.
Singularity University – inkubator biznesowy, który poprzez edukację i innowacyjne platformy przygotowuje najzdolniejszych światowych liderów do sprostania globalnym wyzwaniom dzisiejszego świata i pozwala zbudować lepszą przyszłość dla wszystkich.
Sebastian Kulczyk – lider młodego pokolenia polskich przedsiębiorców. Międzynarodowy inwestor. Jego pasją są projekty społecznie zaangażowane z obszaru szeroko pojętych nowych technologii, w szczególności z zakresu zdrowia, edukacji i infrastruktury przyszłości. Od 2013 roku zarządza międzynarodową firmą rodzinną, która łączy najwyższe standardy zarządzania biznesowego ze skuteczną działalnością dobroczynną w wymiarze globalnym.
InCredibles– wszechstronny, szyty na miarę program akceleracyjno-mentoringowy zainicjowany przez Sebastiana Kulczyka w 2017 roku, wspierający młode polskie firmy z obszaru nowych technologii.