NAPISZ DO NAS
Twój Biznes
  • BIZNESNEWS
  • HISTORIE SUKCESU
    • STARTUP GENERARTION
  • TECH
  • GOSPODARKA
  • BIZNES LIFESTYLE
  • BIZNESNEWS
  • HISTORIE SUKCESU
    • STARTUP GENERARTION
  • TECH
  • GOSPODARKA
  • BIZNES LIFESTYLE
No Result
View All Result
Twój Biznes
No Result
View All Result
Home HISTORIE SUKCESU STARTUP GENERARTION

Jak prowadzić kanał na YouTube? Wywiad z Agatą Guzy

by Monika Blandyna Lewkowicz
5 września 2023
in STARTUP GENERARTION
Agata Guzy pomaga kobietom w prowadzeniu YouTube
0
SHARES
215
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Agata Guzy prowadzi startup YouTube dla Początkujących. Pomaga przedsiębiorczym kobietom stawiać pierwsze kroki na tej platformie lub ruszyć z miejsca, gdy ich kanały utknęły na kilkudziesięciu czy kilkuset subskrypcjach. W rozmowie z twoj-biznes.pl opowiada o początkach prowadzenia własnego biznesu.

Wywiad powstał w ramach cyklu Startup Generation

W jaki sposób pomaga Pani kobietom na YouTube?


Zauważyłam w tej dziedzinie przestrzeń dla siebie, bo wiem, że kobiety bywają traktowane z góry. Nakłada się na nie presję pod tytułem „to proste, powinnaś to już wiedzieć”. Niejednokrotnie kobieta, która pełni wiele ról (matka, żona, kobieta sukcesu), wstydzi się, że nie ma wiedzy technicznej i boi się zapytać o najprostsze zagadnienia.

I tutaj wchodzę ja. Dla mnie nie ma głupich czy za prostych pytań. Odpowiadam na nie na moich kursach online oraz w Indywidualnym Mentoringu YouTube. Wiem, jak to jest, kiedy ktoś chce publikować na YouTube, ale nie wie, od czego zacząć. Wiem też, jak to jest, popełnić wszystkie możliwe błędy. Pokazuję więc, jak ich uniknąć. W prosty sposób tłumaczę tego całego YouTube’a 🙂

Jak wpadła Pani na ten pomysł na biznes?


Zaczęło się trochę od pasji, a trochę od przypadku. Bardzo lubiłam YouTube’a i spędzałam sporo czasu na tej platformie. W międzyczasie pojawiła się moja pierwsza córka, a ja zostałam zwolniona z pracy. Dostałam propozycję, aby zająć się odszkodowaniami. To było doskonałe zajęcie dla mamy z dzieckiem. Odpowiadał mi sposób i czas pracy.

W pewnym momencie wpadłam na pomysł, aby założyć kanał na YouTube i tam mówić o odszkodowaniach. Z czasem zaczęłam nagrywać również filmy o tym, jak stawiałam swoje pierwsze kroki na YouTube i o innych zagadnieniach związanych z publikacjami online.

Pojawił się duży odzew, a we mnie rosła pasja do nagrywania i dzielenia się wiedzą. Kiedy byłam w drugiej ciąży, wpadłam na pomysł, aby zacząć na tym zarabiać. Postanowiłam zorganizować kursy i szkolenia z YouTube’a dla początkujących. Ale chwilę potrwało, zanim ten plan się ziścił.

Jak wyglądało zakładanie własnego biznesu, będąc mamą?

Uczyłam się wszystkiego sama i nie miałam zbyt wielu środków na szkolenia, które mogłyby wiele spraw przyspieszyć. To nie był łatwy czas. Pamiętam, jak z trudem, jako młoda mama, usypiałam wieczorem córkę. Potem, do północy, uczyłam się sama tworzyć strony w WordPressie. Po północy szłam spać, a córka budziła się raz po raz na karmienie.

Z czasem poznałam więcej przedsiębiorczych kobiet. Zaproponowałam stworzenie grupy mastermind, która polegała na wzajemnym wspieraniu się i dzieleniu wiedzą. Spotykałyśmy się co tydzień.

Podczas tych spotkań zrozumiałam, że stworzenie kursu „YouTube dla Początkujących”, było za dużym przedsięwzięciem na tamten moment, ale napisanie e-booka już nie. Dziewczyny poleciły mi też moją pierwszą mentorkę, dzięki której znalazłam w sobie siłę na wdrożenie planu w życie.

Pojawiło się pytanie, jak to zrobić. Miałam już w przeszłości działalność gospodarczą i nie chciałam znów jej zakładać. Nie mogłam liczyć na żadne zniżki dla przedsiębiorcy. Nie wiedziałam, jak będzie wyglądać moja sprzedaż, ani czy zarobię na duże comiesięczne koszty, związane z JDG. I wtedy jedna z kobiet podpowiedziała mi Fundację Rozwoju Przedsiębiorczości „Twój StartUp”. Mogłam ze spokojnym sercem zacząć tworzyć własny biznes.

Co daje Pani największą radość w prowadzeniu startupu?

Niezmierną radość dają mi sukcesy moich klientek. Zwłaszcza tych, które na początku twierdziły, że nie mają umiejętności technicznych. Pomagam im zrozumieć zawiłości działania YouTube’a i zasięgów na tym portalu.

Część z moich klientek próbowała już swoich sił na YouTube. Kierowała się tutorialami z internetu lub wiedzą zdobytą na kursach u konkurencji, która jednak nie wystarczała. Kiedy przychodzą do mnie, mogą liczyć na dobre słowo i wspólne przyglądanie się zagadnieniom, o które gdzie indziej niejednokrotnie wstydziły się zapytać.

Pomagam kobietom na wielu płaszczyznach. Bywa, że klientki mają opory przed nagrywaniem, nie wierzą w siebie, nie lubią patrzeć na siebie na nagraniach. Wspólnie nad tym pracujemy.

Zdarzają się też takie klientki, które potrzebują tylko ukierunkowania, kopniaka do działania. Wskazania, co można robić lepiej. Mają już wszystkie karty w ręku, ale nie wiedzą, jak nimi zagrać. Na drugi dzień po sesji mentoringowej piszą do mnie, że już wszystko wdrożyły i pytają, czy mogę im to sprawdzić. Ogromnie mnie cieszy, kiedy widzę, że ktoś, kto zebrał 500-600 subskrypcji przez 6 lat, z moją pomocą podwaja tę liczbę w 3 miesiące.

Mam takie marzenie, żeby realnie wpłynąć na życie i biznesy jak największej rzeszy kobiet, dzięki temu, że pomogę im przekroczyć próg tysiąca subskrypcji na YouTube. Bo czasem tylko tyle brakuje do tego, żeby uwierzyły w siebie i wzleciały wysoko zmieniać świat.

Z usług Agaty Guzy można skorzystać TUTAJ.

Tags: kobietymedia społecznościoweStartup Generationyoutube
Monika Blandyna Lewkowicz

Monika Blandyna Lewkowicz

RSS Artykuły Twój Startup

  • Jacy są przedsiębiorcy, którzy stali się milionerami? Cechy decydujące o sukcesie 29 września 2023
    „Nawet nie są do siebie podobni!” – pomyślisz, szukając cech wspólnych u milionerów, którzy w młodym wieku założyli własne firmy i osiągnęli sukces. Na pierwszy rzut oka mogą nie być, ale łączą ich pewne wspólne cechy — to właśnie im poświęcimy uwagę.
    Sonia Gulina
  • Usługi dla firm. Kiedy warto skorzystać z outsourcingu? 26 września 2023
    Jeśli nie masz doświadczenia w prowadzeniu własnego biznesu, samodzielne zajmowanie się wszelkimi kwestiami nie będzie dobrym pomysłem. W najlepszym przypadku zatrzyma Twój rozwój, a w najgorszym – przysporzy poważnych problemów. O tym, jakie usługi warto zlecić firmom zewnętrznym (i dlaczego), piszemy w poniższym tekście.
    Sonia Gulina
  • Coaching biznesowy – czym jest i jak może pomóc początkującym przedsiębiorcom? 22 września 2023
    Sukces nie jest pisany jedynie wybrańcom, ale każdemu, kto nie boi się ciężkiej pracy. Nawet jeśli zgubisz się drodze do celu i nie będziesz w stanie odnaleźć właściwej ścieżki, nie rezygnuj ze swojego pomysłu! Istnieją osoby, które w Ciebie wierzą i pomogą Ci przezwyciężyć trudności.
    Sonia Gulina
  • Sposoby na bezpłatną reklamę. Jak promować markę, nie wydając ani grosza? 20 września 2023
    Przedstawiamy sposoby, dzięki którym pozyskasz nowych klientów. Bez skomplikowanych narzędzi, zawiłych procedur i dodatkowych kosztów, a do tego w formie skrojonej na miarę współczesnego użytkownika.
    Sonia Gulina
  • Jak zacząć zarabiać jako freelancer? Pięć kroków do sukcesu 15 września 2023
    Życie freelancera nie zawsze jest usłane różami: często giniesz wśród konkurencji i bezskutecznie szukasz zleceń, a jeśli już uda Ci się zarobić, to połowę kwoty pochłoną obowiązkowe składki. Ale wiesz, że wcale nie musi tak być?
    Sonia Gulina
  • Dodatkowa praca zdalna – 8 pomysłów na biznes po godzinach 13 września 2023
    Chcesz się przebranżowić, ale nie wiesz, od czego zacząć? A może poszukujesz źródła dodatkowego dochodu? Sprawdź naszą listę pomysłów na biznes po godzinach, dzięki którym zaczniesz zarabiać na swoich pasjach.
    Sonia Gulina
  • Firma na próbę. Rozwiń się w inkubatorze przedsiębiorczości 8 września 2023
    Czy wiesz, że własna firma to nie zawsze duże ryzyko i długoterminowe zobowiązania? Korzystając z pomocy inkubatora przedsiębiorczości, możesz przetestować swój pomysł na biznes i sprawdzić, jak odnajdujesz się na rynku. Co istotne, nie musisz martwić się limitem maksymalnych przychodów, który obowiązuje w przypadku prowadzenia działalności nierejestrowej.
    Sonia Gulina
  • Rękodzieło, które najlepiej się sprzedaje. 10 pomysłów na biznes 6 września 2023
    Tworzysz rękodzieło, które zachwyca innych? A może masz zdolności manualne i chciałbyś zacząć je tworzyć? Sprawdź, jakie produkty najlepiej się sprzedają i zacznij zarabiać na swojej pasji.
    Sonia Gulina
  • Inkubator przedsiębiorczości – co to, kto może z niego skorzystać i na jakich warunkach? 29 sierpnia 2023
    Chociaż historia inkubatorów przedsiębiorczości sięga lat 60., mało kto wie o ich istnieniu i sposobie funkcjonowania. Wiele osób zakłada też, że nie jest to rozwiązanie dla nich – całkowicie niesłusznie, gdyż inkubator pozwala znacznie zminimalizować koszty prowadzenia własnego biznesu.
    Sonia Gulina
  • Profesjonalna obsługa klienta – poradnik dla freelancerów 25 sierpnia 2023
    Jeśli prowadzisz firmę samodzielnie, zdążyłeś się już przekonać, że obsługa klienta nie zawsze jest łatwa. Wraz z rozwojem biznesu zainteresowanych przybywa, lecz nie wprost proporcjonalnie do Twojej cierpliwości? Zanim rzucisz wszystko i wyjedziesz w Bieszczady, przyjrzyj się swojej pracy, zidentyfikuj problemy i pomyśl nad sposobem ich rozwiązania. Pomożemy Ci w tym!
    Sonia Gulina

Rekomendowane

Ciężka praca popłaca, ale warto ją skrócić do 6 godzin

Ciężka praca popłaca, ale warto ją skrócić do 6 godzin

5 lat ago

Uncharted: The Lost Legacy’s Latest Demo Shows A Treasure-Hunting Duo In Sync

5 lat ago

Popularne

    Sprawdź nas na

    Nasze projekty:

    2020 © Twój Biznes, All rights reserved.

    • Kontakt
    • O nas
    • Polityka prywatności
    • Polityka cookies
    No Result
    View All Result
    • BIZNESNEWS
    • TECH
    • GOSPODARKA
    • HISTORIE SUKCESU

    © 2019 Twój Biznes

    W ramach naszej strony wykorzystywane są pliki cookies w celach technicznych, analitycznych i marketingowych. Pełne informacje o ich działaniu oraz wytyczne jak wyłączyć cookies znajdują się w naszej Polityce Cookies
    OK Zamknij