Ranking otwierają giganty Apple, Google i Amazon, od lat znajdujące się w jego czołówce. Ich wartość wynosi odpowiednio 214 mln, 155 mln oraz 100 mln USD.
Firma Interbrand specjalizująca się w strategii, analizie i wycenie marek opublikowała najnowszy raport dotyczący firm, które w 2018 roku odniosły największy sukces na rynku. W jego tworzeniu brane są pod uwagę 3 kluczowe kryteria:
• rezultaty finansowe danej marki;
• wpływ, jaki ma na wybory konsumentów;
• rangę marki wśród konkurencji oraz tworzenie popytu na swoje produkty lub usługi.
Czołówkę rankingu zdominowały firmy technologiczne, oprócz wyżej wymienionych, znalazły się w niej również Microsoft, Samsung i Facebook. Co ciekawe, ten ostatni zanotował 6-procentowy spadek wartości. Pierwszą dziesiątkę dopełniają Coca-Cola, Toyota, Mercedes-Benz i McDonald’s.
Według rankingu największy wzrost wartości w ostatnim roku osiągnął Amazon, którego wartość wzrosła o aż 56%. W porównaniu z Apple i Google, (wzrost wartości odpowiednio 16% i 10%), jest to imponującym wynikiem. Liderami wzrostu wartości są również Netflix – 45% oraz Gucci – 30%.
W rankingu znalazło się również kilka firm po raz pierwszy, Chanel – zajmując od razu 23. pozycję, a także Hennesy (98.), Nintendo (99.) oraz Subaru (100.).
Cały ranking dostępny pod adresem: https://www.interbrand.com/best-brands/best-global-brands/2018/ranking/