Tendencja jest wzrostowa i to w tempie dwucyfrowym. Już w pierwszym kwartale 2018 roku wydatki na reklamę online osiągnęły kwotę 1 mld złotych. W całym bieżącym roku eksperci spodziewają się nawet 4 mld złotych.
Reklama w telewizji to nadal sposób na dotarcie do wielkiej grupy potencjalnych odbiorców. Trudno to medium zbagatelizować. W końcu każdy tam ląduje. Pytanie tylko, jak długo taki stan rzeczy się utrzyma
To tylko kwestia czasu – wiadomo od dawna. Reklama cyfrowa odnotowuje ciągły wzrost (licząc rok do roku dwucyfrowy, poza nieco gorszym 2017, gdy to było „zaledwie” ponad 9%). Online przebije TV pod względem nakładów na reklamę.
Urządzenia mobilne nadają ton zmianom
Wysokie wzrosty w internecie są możliwe dzięki wydatkom na reklamę w urządzeniach mobilnych (tu wzrost wydatków na reklamę o 33%).
Reklamodawcy chętnie inwestują coraz więcej w komunikację marketingową w mediach społecznościowych (wzrost o 40%) oraz w wideo online (wzrost o 33%). Reklama programatyczna pozwalająca trafić do konkretnego internauty odnotowała również wielki wzrost (o 31%).
Najpopularniejszy jest nadal format graficzny reklamy. Najwięcej środków pochłania reklama w wyszukiwarkach (31%). Najgorzej wypada opcja e-mail (jedynie 2% przy nieustającym trendzie spadkowym).
Rozwój biznesu bez sieci trudny do wyobrażenia
Dane te świadczą o niezwykłym rozwoju rynku cyfrowego. Każdy, kto planuje dopiero start własnej firmy albo właśnie rozpoczyna działalność biznesową, doskonale zdaje sobie z tego sprawę.
Z pewnością warto śledzić trendy. Narzędzi i aplikacji jest coraz więcej. By trafić do klienta, nie wystarczy już fanpage na FB, followersi na Instagramie. Kolejne pokolenia odpływają do nowych serwisów.
Reklama w telewizji to nadal sposób na dotarcie do wielkiej grupy potencjalnych odbiorców. Trudno to medium zbagatelizować. W końcu każdy tam ląduje. Pytanie tylko, jak długo taki stan rzeczy się utrzyma.
Mierzą wydatki na reklamę cyfrową od 2007 roku
IAB AdEx jest cyklicznym badaniem służącym do mierzenia wydatków na reklamę internetową. Projekt realizuje IAB Polska wspólnie z PwC od 2007 roku, a jego wyniki stały się standardem rynkowym i są bazą dla innych analiz dotyczących wydatków reklamowych.
W badaniu biorą udział wszystkie wiodące firmy internetowe, jednak wyniki nie wyczerpują pełni wydatków reklamowych w internecie ze względu na duże zróżnicowanie i mnogość małych oraz średnich podmiotów na rynku.
Za wydatki reklamowe uznano budżety firm przeznaczane na zakup powierzchni reklamowej w internecie. Na wydatki te składają się zarówno przychody uczestników badania uzyskane z tytułu sprzedaży powierzchni reklamowej, jak i prowizje agencji z tego tytułu. Wydatki ujęte w badaniu mogą mieć zarówno charakter gotówkowy, jak i barterowy.
Źródło: iab.org.pl