Tendencja jest wzrostowa i to w tempie dwucyfrowym. Już w pierwszym kwartale 2018 roku wydatki na reklamę online osiągnęły kwotę 1 mld złotych. W całym bieżącym roku eksperci spodziewają się nawet 4 mld złotych.
Reklama w telewizji to nadal sposób na dotarcie do wielkiej grupy potencjalnych odbiorców. Trudno to medium zbagatelizować. W końcu każdy tam ląduje. Pytanie tylko, jak długo taki stan rzeczy się utrzyma
To tylko kwestia czasu – wiadomo od dawna. Reklama cyfrowa odnotowuje ciągły wzrost (licząc rok do roku dwucyfrowy, poza nieco gorszym 2017, gdy to było „zaledwie” ponad 9%). Online przebije TV pod względem nakładów na reklamę.
Urządzenia mobilne nadają ton zmianom
Wysokie wzrosty w internecie są możliwe dzięki wydatkom na reklamę w urządzeniach mobilnych (tu wzrost wydatków na reklamę o 33%).
Reklamodawcy chętnie inwestują coraz więcej w komunikację marketingową w mediach społecznościowych (wzrost o 40%) oraz w wideo online (wzrost o 33%). Reklama programatyczna pozwalająca trafić do konkretnego internauty odnotowała również wielki wzrost (o 31%).
>>>KLIKNIJ, BY ROZWINĄĆ
Najpopularniejszy jest nadal format graficzny reklamy. Najwięcej środków pochłania reklama w wyszukiwarkach (31%). Najgorzej wypada opcja e-mail (jedynie 2% przy nieustającym trendzie spadkowym).
Rozwój biznesu bez sieci trudny do wyobrażenia
Dane te świadczą o niezwykłym rozwoju rynku cyfrowego. Każdy, kto planuje dopiero start własnej firmy albo właśnie rozpoczyna działalność biznesową, doskonale zdaje sobie z tego sprawę.
Z pewnością warto śledzić trendy. Narzędzi i aplikacji jest coraz więcej. By trafić do klienta, nie wystarczy już fanpage na FB, followersi na Instagramie. Kolejne pokolenia odpływają do nowych serwisów.
Reklama w telewizji to nadal sposób na dotarcie do wielkiej grupy potencjalnych odbiorców. Trudno to medium zbagatelizować. W końcu każdy tam ląduje. Pytanie tylko, jak długo taki stan rzeczy się utrzyma.
Mierzą wydatki na reklamę cyfrową od 2007 roku
IAB AdEx jest cyklicznym badaniem służącym do mierzenia wydatków na reklamę internetową. Projekt realizuje IAB Polska wspólnie z PwC od 2007 roku, a jego wyniki stały się standardem rynkowym i są bazą dla innych analiz dotyczących wydatków reklamowych.
W badaniu biorą udział wszystkie wiodące firmy internetowe, jednak wyniki nie wyczerpują pełni wydatków reklamowych w internecie ze względu na duże zróżnicowanie i mnogość małych oraz średnich podmiotów na rynku.
Za wydatki reklamowe uznano budżety firm przeznaczane na zakup powierzchni reklamowej w internecie. Na wydatki te składają się zarówno przychody uczestników badania uzyskane z tytułu sprzedaży powierzchni reklamowej, jak i prowizje agencji z tego tytułu. Wydatki ujęte w badaniu mogą mieć zarówno charakter gotówkowy, jak i barterowy.
Nie ma znaczenia, czy prezentujesz własną markę, czy dzielisz się nowym, autorskim pomysłem — połowa sukcesu to odpowiednie przygotowanie i umiejętność zatrzymania uwagi publiczności. Przedstawiamy kompleksowy przewodnik, dzięki któremu opanujesz sztukę wystąpień publicznych.
E-sklep można prowadzić z dowolnego miejsca na świecie, docierając przy tym do setek klientów. Ale to nie koniec zalet. W poniższym artykule rozwiejemy Twoje wątpliwości i wyjaśnimy, dlaczego warto zdecydować się na ten rodzaj biznesu.
Właściciele niewielkich biznesów zakładają często, że nie mają szans z gigantami. A przecież każda rozpoznawalna firma zaczynała od zera. W poniższym artykule wyjaśnimy Ci, jak w pełni wykorzystać potencjał małej działalności.
Dropshipping pozwala spełnić marzenie o własnym sklepie internetowym – nie wymaga dużych inwestycji czy własnej powierzchni magazynowej. A jeśli wybierzesz inkubator przedsiębiorczości, możesz rozwijać biznes bez zakładania firmy.
Wielu konsumentów ceni unikalność, jakość i lokalne pochodzenie. To ogromna szansa dla przedsiębiorców, którzy marzą o małej manufakturze lub rodzinnym biznesie.
Jeśli planujesz rozwinąć swój startup, już na samym początku możesz zrezygnować z tradycyjnych metod zarządzania – raz, że nie pozwolą Ci na dynamiczny rozwój, dwa – nie będą pasowały do Twojego modelu biznesowego. Zamiast tego możesz zastosować metodę lean startup, skupiając się na minimalizacji ryzyka i optymalizacji zasobów. W poniższym artykule wyjaśnimy Ci, jak to […]
Zmiana kierunku rozwoju firmy może być kluczem do jej sukcesu. Jeśli nie wszystko idzie po Twojej myśli, a pojedyncze działania nie przynoszą skutku, być może czas rozważyć pivot?
W ramach naszej strony wykorzystywane są pliki cookies w celach technicznych, analitycznych i marketingowych. Pełne informacje o ich działaniu oraz wytyczne jak wyłączyć cookies znajdują się w naszej Polityce Cookies
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.