Polski biznesmen rzuca wyzwanie Tesli. Znalazł sposób na stworzenie nowego rodzaju dachów na energię słoneczną.
Lech Kaniuk znany jest z zarządzania serwisami t.j. iTaxi czy Pizzaportal. Ostatnimi czasy większość swojego kapitału zainwestował w szwedzką spółkę SunRoof projektującą innowacyjne dachy z paneli słonecznych. Firma ma zamiar stać się poważną konkurencją dla innowacyjnego produktu Tesli. Rozwiązanie zaproponowane przez Elona Muska zrewolucjonizowało ten rynek. Zamiast montowania paneli na gotowym obiekcie, wprowadził dachówki z warstwą fotowoltaiczną. SunRoof ma pomysł podobny, jednak idący w innym kierunku – zamiast przetwarzania tradycyjnych materiałów dachowych w ogniwa fotowoltaiczne, konstruują całe pokrycia. Stworzony przez nich system działa jak tradycyjny dach: chroni, izoluje i jednocześnie wentyluje. Do tego dochodzi nowoczesny design i możliwość wyboru koloru. Projekty dopasowywane są indywidualnie pod konkretny obiekt z uwzględnieniem nasłonecznienia, kąta pochylenia itp. Koszt położenia takiego przykrycia zwraca się po 5-7 latach.
Lech Kaniuk wszystko co ma, postawił na SunRoof. Traktuje firmę jak czarnego konia. Liczy, że dochody uzyskiwane z niej umożliwią dalszy jej rozwój. Przewiduje uzyskanie dochodu w wys. 100 mln zł do końca tego roku. Obecnie zainstalowali już 42 instalacje, o wartości ok. 3 mln euro. Nie chce też dopuszczać do interesu żadnych inwestorów, jeżeli zajdzie potrzeba, dołoży z własnej kieszeni. Pomysł na biznes podsunął mu brat Karol i inżynier, który prowadzi przedsiębiorstwo budowlane w Szwecji.
Źródło: https://www.forbes.pl