Mówi się, że biznes oszalał na punkcie tej metody. Pewne jest, że rynek amerykański od początku jest jej wielkim zwolennikiem. Czym tak naprawdę jest design thinking? I czemu służy?
Design thinking to tak zwane „myślenie projektowe”. Jest to sposób umożliwiający rozwiązywanie problemów różnego pokroju, mogą to być kwestie związane z tworzenia nowego logo, nazwy, rozwiązań czy nowych produktów i usług w firmie, a nawet procesów operacyjnych.
Popularność Design Thinking
Aktualnie design thinking cieszy się powodzeniem – liczba zapytań w Google wzrosła pięciokrotnie. Ponadto organizowane są liczne konsultacje i szkolenia dotyczące rozwiązań w biznesie. Takie jak to: https://twojstartup.pl/design-thinking-jako-klucz-do-nowych-rozwiazan-w-twoim-biznesie/
Dlaczego warto korzystać z design thinking?
Powodów, dla których warto korzystać z metody design thinking jest wiele. Najważniejsze z nich to:
• zaangażowany zespół – w czasie szukania rozwiązań problemów zespół musi stworzyć np. burzę mózgów, wtedy pracownicy stworzą środowisko pracy oparte na zaangażowaniu, radości i współpracy
• ogranicza ewentualne porażki – właśnie temu służy testowanie produktu przez odbiorców
• szeroki zakres zastosowań – metodę Design Thinking można wykorzystać nie tylko do opracowywania nowych produktów, ale też do usprawnień w funkcjonowaniu firmy czy tworzenia strategii.