MOVIEsię Studio to startup utworzony w ramach inkubatora Fundacji Rozwoju Przedsiębiorczości „Twój StartUp”. Jego pomysłodawcą i twórcą jest Pan Paweł Płaza, który opowiedział nam o swoim startupie.
– Czym jest MOVIEsię Studio?
MOVIEsię Studio jest połączeniem atrakcji dla Gości oraz Księgi Gości – mówiąc inaczej, jest to Interaktywna Księga Gości. Studio zamawiane jest głównie przez Pary Młode lub jako prezent dla Par Młodych.
Zaskakujemy czymś zupełnie nowym, jednocześnie tworząc dla naszych klientów pamiątkę w postaci filmu, w którym głównymi aktorami są ich bliscy, rodzice, dziadkowie a nawet obsługa imprezy. Odpowiadają oni na pytania z talii kart, oraz składają życzenia nowożeńcom. Oczywiście to tylko dwa z tysiąca pomysłów na jakie wpadają goście Studia.
Jeśli chodzi o wygląd zewnętrzny – jest to kabina o wymiarach 1.8m x 1.5m. Staraliśmy się zaprojektować Studio tak, aby pasowało do każdego stylu, dlatego jego ściany tworzy czarny pikowany materiał. Wewnątrz kabiny znajdziemy ławkę, urządzenie rejestrujące oraz zestaw gadżetów takich jak strzelające konfetti, bańki mydlane oraz maski i tabliczki dla gości.
– Skąd pomysł na to, aby Wasz biznes był startupem?
Nigdy jakoś mocno nie utożsamialiśmy się z byciem Startupem. Gdybym miał szukać związków to chyba warto wspomnieć, że MOVIEsię Studio jest nową usługą na Polskim rynku. Otwieramy właśnie kolejne oddziały w Warszawie, Rzeszowie oraz kilku innych miastach Polski. Usługa taka jak nasza, nie istniała nigdy wcześniej, i jest to nasz autorski pomysł. Być może dlatego mieści się w ramach Startupu?
– Co znajdziemy w Waszej ofercie?
Zapraszając MOVIEsię Studio dostajecie od nas po pierwsze brak limitów. Z dziesięcioletniego doświadczenia z klientem jakim są Pary młode wiem, że dzień wesela generuje tysiące rozpraszaczy. Dlatego właśnie MOVIEsię Studio nie ma limitów czasowych – tak żeby nikt nie musiał się zastanawiać o której wyjedziemy, czy wszyscy zdążą nas odwiedzić i tym podobne. Nie mamy też limitów ilości nagrań ani zdjęć. Jesteśmy w 100% do dyspozycji jednej konkretnej pary w ich dniu. Co więcej, cały czas przy Studio jest koordynator. Służy on pomocą, rozdaje karty z pytaniami oraz pilnuje aby bilety wstępu były przekazywane między gośćmi. Kolejnym punktem ofert jest wyposażenie Studia. Na każdej z imprez na gości czekają tuby konfetti, maski, bańki mydlane i inne gadżety. Oferta zawiera też usługę podziękowania dla Gości. Myślę, że najmocniejszym punktem oferty jest krótki czas realizacji pamiątki. Film montujemy już na drugi dzień, i jest on dostępny dla Pary Młodej oraz wszystkich Gości od godziny 17.00 następnego dnia. Film jest dostępny na naszej stronie www.moviesiestudio.pl/dziekujemy przez miesiąc. Można go oczywiście w każdej chwili pobrać. Analogicznie jest ze zdjęciami.
– Jakie daje korzyści MOVIEsię Studio?
MOVIEsię Studio to atrakcja dająca korzyści pod różnymi względami. Z jednej strony zabawiamy i zaskakujemy gości. Z drugiej, pełnimy rolę swojego rodzaju schowka na wspomnienia z wesela. Goście mogą odpowiedzieć na pytania przygotowane przez nas, ale często też opowiadają zabawne historie z czasów znajomości z parą młodą, lub przygody ze ślubu lub wesela. Co więcej, mocno zależało nam, aby MOVIEsię Studio było miejscem dla każdego – dlatego „zapamiętujemy” też co miała do powiedzenia babcia, dziadek lub rodzice. Kabina zasłania odwiedzających całkowicie i dzięki temu mogą oni powiedzieć coś, czego wstydziliby się powiedzieć otwarcie, lub pod presją np. stojąc przed kamerą gdzieś na Sali. Następną z korzyści jest fakt, że wspomnienia ze swojego wesela możemy mieć cały czas „w kieszeni”, za pośrednictwem telefonu. MOVIEsię Studio stwarza pamiątkę, którą każda Panna Młoda może mieć w swoim własnym telefonie i obejrzeć z koleżankami podczas spotkania, lub bez większych trudności udostępnić bliskim nieobecnym na weselu.
– Czym możecie zaskoczyć gości na weselu?
Pierwszym elementem zaskoczenia jest sam wygląd Studia. Czarna kabina z ciemną matową kurtyną budzi mocne zainteresowanie i nie raz słyszymy gdzieś w tle wątpiące „a czy to fotobudka?”
Druga nowość dla Gości to bilety wstępu. Panny Młode, pytane przez nas o wady różnego rodzaju atrakcji mówiły o długich kolejkach, które tworzą się przy danej atrakcji. Takie kolejki powodują pustki na parkiecie tanecznym. Żeby tego uniknąć dajemy parze młodej kilka biletów wstępu. Te bilety krążą sobie między gośćmi, i tylko Ci którzy je mają, pojawiają się u nas. Co jeśli bilety się zagubią? Spokojnie, koordynator wszystkiego pilnuje i ma zawsze przy sobie kilkanaście biletów zapasowych.
Kolejnym z zaskoczeń jest talia kart z pytaniami. Każda para losuje sobie pytanie, na które może odpowiedzieć w Studio. Przykłady pytań to: „Który mężczyzna jest najprzystojniejszy na weselu i dlaczego Pan Młody?”, albo „Co to jest kłótnia?”. Nas samych zaskakuje to, ile może być definicji miłości, małżeństwa oraz ilość sposobów na ciche dni. Oczywiście karty są dostępne w naszym ojczystym języku, ale także po angielsku.
Po wyjściu każda para otrzymuje od nas kopertę z informacją, gdzie będą mogli obejrzeć film już na drugi dzień.
No i confetti… Każde użycie rodzi zaskoczenie gości wewnątrz, ale także wszystkich na zewnątrz.
– Jakie korzyści przynosi Wam prowadzenie startupu?
Główną korzyścią, jakiej się nie spodziewałem, jest możliwość poznawania dziesiątek wspaniałych ludzi. Poznajemy pary młode około rok przed ich weselem. Potem jesteśmy cały czas w kontakcie, np. ustalając szczegóły, polecając innych usługodawców lub podpowiadając o czym warto pamiętać. Później jesteśmy gośćmi na ich weselu i widzimy całą radość jaka towarzyszy temu wydarzeniu. Po wszystkim osobiście montujemy filmy z ich najbliższymi i „widzimy” reakcje po ich obejrzeniu. Oprócz korzyści finansowej, satysfakcja z wykonanej pracy jest naprawdę wyjątkowa. To szczególny rodzaj relacji z klientem – relacji z człowiekiem, który można spotkać w niewielu branżach. Inną korzyścią jest możliwość zbierania doświadczeń w skalowaniu biznesu. Codziennie zaskakują jakieś nowe wyzwania i problemy. Raz skupiamy się na wprowadzeniu czegoś nowego w oprogramowaniu, potem na usprawniamy komunikację, żeby na koniec spełniać się jako „księgowa” czy pracownik działu prawnego. Prowadzenie MOVIEsię Studio daje wiele radości i satysfakcji. Jeśli komuś z czytających podoba się nasza koncepcja, to szukamy właśnie współpracowników, w większych miastach Polski, można śmiało do nas pisać.
– Kto najczęściej korzysta z Waszej oferty?
Jeśli mówimy o zamawiających to w pierwszej fazie skupiamy się tylko i wyłącznie na rynku ślubnym. Najczęściej są to Pary Młode, a konkretniej ich żeńska połowa. Drugą grupą klientów jest rodzina oraz znajomi Państwa Młodych, którzy chcą im zrobić wyjątkowy prezent. Klientami są również Wedding Plannerki jak na przykład Ania Grzegórska z Agencji Ślubnej Beautifulday.pl czy Agata Papież z Agencji Spinki, oraz inni organizatorzy eventów.
– Planujecie rozszerzenie swoich usług?
Rozszerzenie jest już w trakcie. Krok pierwszy to budowa 3 oddziałów „managerskich” w Warszawie, Poznaniu oraz Gdańsku. Następnie rozszerzenie działalność na inne miasta. Po pokryciu całej Polski przyjdzie czas na kontakt z klientami innymi niż tylko Pary Młode, ponieważ MOVIEsię Studio tak samo dobrze może sprawdzić się na większych imprezach urodzinowych, eventach firmowych czy innych okazjach. Podpisujemy już umowy przedwstępne z klientami, dzięki czemu my upewniamy się o popycie, a podpisujący nie muszą pokrywać kosztów transportu, ponieważ w prezencie pokrywamy je sami.
– Jakie strategie marketingowe przyjmuje Wasza firma?
Staramy się myśleć o kontakcie z klientami jako Human to Human i tak też prowadzimy strategie marketingową. Główną dźwignią marketingową ma być jakość usług. Zadowoleni klienci sami wspomną innym o naszej pracy. Dodatkowo staramy się budować świadomość przez reklamy Facebook oraz budowanie sieci networkingowej. Świetnie działają także targi ślubne, w których chętnie bierzemy udział.
– Dziękuję za wywiad.