Pracuje dla niego już blisko 100 osób z Polski i ma oddziały w dwóch miastach. W rozwoju jego biznesu pomogli polscy programiści. Amerykański startup Instapage, którego właścicielem jest Tyson Quick, tylko w zeszłym roku pozyskała 15 mln dol.
Spółka Instapage, należąca do amerykańskiego biznesmena Tysona Quicka, ma dziś oddziały w Białymstoku i Warszawie. Startup z San Francisco dynamicznie rozwinął się dzięki polskim programistom – dziś firma zatrudnia już prawie setkę osób z naszego kraju. Według dziennika Rzeczpospolita, Instapage to dziś istotny gracz w branży tzw. landing page.
Jak informuje portal, landing page to w dużym skróce strona WWW, na którą trafia internauta pozyskany na skutek różnego rodzaju działań akwizycyjnych firm. Taka witryna może być samodzielną stroną albo elementem większej witryny. Amerykański startup powstał w 2012 roku i zajmuje się tworzeniem tego typu stron.
Od początku działalności Tysona Qucika współpracuje z nim polski programista z Białegostoku Marek Dajnowski. Panowie poznali się w 2011 roku przez internet na specjalnej platformie dla freelancerów oDesk. Biznesmen z USA szukał wtedy talentów do swojej firmy. Współpraca nabrała realnych kształtów i w 2014 roku dla startupu z USA pracowało już sześciu Polaków, którzy do dziś związani są z firmą.
Jak podaje rp.pl, szczególnie ważny dla startupu był rok 2015, kiedy to powstała spółka Instapage Poland, a firma, która pierwszą siedzibę miała w wynajętym penthousie w centrum Białegostoku – przeprowadziła pierwszą dużą rekrutację. W zespole znalazło się wówczas już 25 pracowników.
Kolejny rok przyniósł ważne zmiany dla startupu. W 2016 roku wdrożono pracę w zespołach tzw. crossfunkcjonalnych, które składają się ze specjalistów z różnych dziedzin, dzięki czemu każdy zespół jest samowystarczalny. – Dzięki interdyscyplinarnemu podejściu do projektów członkowie zespołu mogą ocenić produkt nie tylko z perspektywy swojej dziedziny, ale globalnie, jako efekt pracy wszystkich zaangażowanych – zaznacza Marek Dajnowski, prezes Instapage Poland.
W startupie pracuje dziś już niemal 200 osób – w tym blisko sto osób w Polsce. Firma ma także swój oddział w Rumunii.
– Cały dział techniczny Instapage’a znajduje się w Polsce, co pokazuje jak duży potencjał tkwi w polskich programistach. San Francisco odpowiada za marketing, a Timisoara pomaga klientom biznesowym – wskazuje Marek Dajnowski.
W 2018 r. firma z USA pozyskała 15 mln dol. finansowania od Morgan Stanley Expansion Capital. Oficjalnym partnerem Instapage jest Google.
Źródło: rp.pl