Jaka jest jakość wody w kranie w twoim miejscu pracy? Jakie dźwięki ci towarzyszą? Jest ci tam ciepło, zimno?
Warunki pracy decydują o produktywności. Przestrzeń biurowa zanieczyszczona hałasem, w której panuje zbyt wysoka lub zbyt niska temperatura może tak zwane moce przerobowe znacząco obniżyć.
Coraz częściej, budując albo modernizując biura, bierze się pod uwagę ergonomię, środowisko pracy, możliwość dopasowywania warunków do potrzeb ludzi.
Nowoczesne wyposażenie, brak barier dla osób z niepełnosprawnościami, chillout-zone, kącik kawowy nie są niczym niezwykłym.
W tworzeniu przyjaznego biura bierze się pod uwagę również jakość dostępnej wody, możliwość sterowania temperaturą, ilość światła, izolację przed hałasem. A także ergonomię – czyli pokonywane odległości w codziennej pracy, usytuowanie zaplecza sanitarnego, rozlokowanie urządzeń biurowych.
Architekci już od dawna zmagają się z kwestią ergonomii przestrzeni biurowej. Open space również zaczął się zmieniać. Zaczęto dbać o różnorodność, często też zaczyna się dbać o to, by pracownik nie był przywiązany do jednego określonego miejsca pracy. By w zależności o potrzeb i charakteru zadania, mógł wybrać taką przestrzeń, która najlepiej się temu przysłuży.
Na podstawie: pb.pl