Kolejne zmiany na TikToku spowodowane są przymusem dopasowania się do unijnej ustawy o usługach cyfrowych. Jeden z najważniejszych wymogów dotyczy oferowania treści, które nie bazują na aktywności użytkowników.
Jak działa TikTok?
Większość z nas zdaje sobie sprawę z tego, jak działa TikTok. Treści, które oglądamy na tej platformie, dobierane są specjalnie dla nas na podstawie tego, co do tej pory zwracało na siebie naszą uwagę. Im więcej razy oglądamy dane wideo, jeśli je komentujemy czy zapisujemy, więcej treści tego typu będziemy dostawać.
Nowe zmiany na TikToku
Zmiany, które TikTok musi wprowadzić, związane są z przymusem dostosowania się do nowej ustawy UE o usługach cyfrowych. Unia chce stworzyć “bezpieczną przestrzeń cyfrową”, a to oznacza m.in. ochronę praw użytkowników oraz zapewnienie im równych warunków rozwoju przedsiębiorstw.
Nowa ustawa od UE zakłada, że wyświetlane treści nie będą musiały być już powiązane z aktywnością użytkowników. W praktyce oznacza to, że w Unii Europejskiej użytkownicy niedługo będą mogli wyłączyć funkcję personalizacji treści na TikToku (nie będzie to jednak obowiązkowe). Jeśli ktoś postanowi z tej opcji skorzystać, będzie mógł oglądać treści, którymi niekoniecznie jest zainteresowany. TikTok będzie więc proponował użytkownikom te wideo, które są chętnie oglądane w ich kraju. Treści od obserwowanych profili będą z kolei wyświetlane chronologicznie – od najnowszych do najstarszych.
TikTok powinien wprowadzić zmiany przed 28 sierpnia br.
TikTok i ochrona prywatności
“Naszą misją jest inspirowanie do kreatywności i dawanie radości. Wiemy, że zapewnienie bezpieczeństwa, prywatności i ochrony naszej społeczności europejskiej ma kluczowe znaczenie dla osiągnięcia tego celu. Będziemy nadal nie tylko wypełniać nasze obowiązki regulacyjne, ale także dążyć do wyznaczania nowych standardów poprzez innowacyjne rozwiązania i współpracę z naszymi partnerami branżowymi, organami regulacyjnymi, prawodawcami i społeczeństwem obywatelskim”
czytamy w komunikacie na blogu platformy TikTok.
Kolejne zmiany na TikToku
Zmiany związane z personalizowanymi treściami na TikToku nie są jedyne. Platforma będzie musiała dostosować się również do innego przepisu. Użytkownikom w wieku 13-17 lat nie będą mogły być wyświetlane spersonalizowane reklamy związane z ich zainteresowaniami – również poza TikTokiem. Inną zmianą jest ta, o której pisaliśmy ostatnio. TikTok wprowadził możliwość dodawania postów tekstowych.
Źródło: nowymarketing.pl