Meta wprowadza płatną subskrypcję Facebooka i Instagrama. Od listopada osoby, które chcą korzystać z tych platform bez reklam, będą musiały słono zapłacić. Pozostali mogą używać bezpłatnej wersji, ale muszą zgodzić się na personalizowane reklamy.
O planie wprowadzenia opłat przez Metę było głośno już na początku października. Teraz gigant technologiczny potwierdził swoje zamiary i sprecyzował cennik subskrypcji.
Facebook i Instagram – cena
Subskrypcja Facebooka i Instagrama bez reklam będzie obowiązywać od listopada w krajach Unii Europejskiej, Europejskiego Obszaru Gospodarczego i Szwajcarii. Zmiany dotyczy więc także Polski.
Miesięczna opłata jest zależna od urządzenia, na którym korzysta się z platform. Standardowa cena to 9,99 euro, czyli około 45 złotych i dotyczy komputerów. Za korzystanie z Facebooka i Instagrama na urządzeniach mobilnych bez reklam zapłacimy miesięcznie 12,99 euro, czyli około 58 złotych.
Do 1 marca 2024 roku subskrypcja obejmie wszystkie połączone konta na Facebooku i Instagramie, widoczne w centrum kont użytkownika. Później za każde kolejne konto trzeba będzie dopłacić 6 euro (komputery stacjonarne) lub 8 euro (urządzenia mobilne).
Dlaczego Meta wprowadza opłaty?
Bruksela chce, aby big techy, takie jak Meta czy Google, wyświetlały spersonalizowane reklamy tylko, jeśli użytkownik wyrazi na to zgodę. Niedawno Unia Europejska wprowadziła restrykcyjne regulacje dotyczące zasad gromadzenia danych i prawa do prywatności. Giganty technologiczne były już kilkukrotnie karane za łamanie tych przepisów.
Meta w komunikacie nawiązała też do wyroku Trybunału Sprawiedliwości UE (TSUE), który stwierdził że abonamenty dla użytkowników, którzy nie zgadzają się na personalizowane reklamy, jest dobrym rozwiązaniem.
Źródło: Meta, twoj-biznes.pl, Reuters