Koniec targetowania reklam na Instagramie, Facebooku i Messengerze. Nowa decyzja, która ma ograniczyć zarabianie na preferencjach nieletnich i zaprzestać przez firmy sugerowania im reklam na podstawie przeglądanych przez nich treści.
To koniec zarabiania przez reklamodawców na dzieciach?
![](https://twoj-biznes.pl/wp-content/uploads/2021/08/preview-3.jpg)
Według najnowszej decyzji wprowadzanej przez władze Facebooka reklamodawcy będą mogli kierować swoje reklamy jedynie do osób pełnoletnich, a sterowanie ich doborem odbywać się będzie na podstawie wieku, lokalizacji i płci. Portal rezygnuje z wykorzystywania informacji takich, jak zainteresowania, lub wyszukiwane w sieci frazy do profilowania młodego odbiorcy.
Decyzja Facebooka kierowana jest opiniami specjalistów sugerującymi, że nieletni nie są jeszcze osobami gotowymi do podejmowania samodzielnych decyzji, a tymi, które powinny być w sieci bardziej przez nas chronione oraz nastawiane na większą ostrożność. Zmiana ma mieć na celu zwiększenie praw nieletnich w odniesieniu do reklamodawców, którzy na ich decyzjach mogli do tej pory dobrze zarabiać.
Przede wszystkim bezpieczeństwo najmłodszych w sieci
![](https://twoj-biznes.pl/wp-content/uploads/2021/08/online_bullying_children-1.jpg)
Dodatkową informacją, jaką podaje nam portal Facebook jest wprowadzenie nowego ograniczenia widoczności niepełnoletnich osób w sieci. Jak się dowiadujemy wraz z początkiem sierpnia 2021r. konta założone przez użytkowników przed 16 rokiem życia będą miały możliwość być jedynie prywatne, a typowane przez serwis możliwe niebezpieczne konta będą miały utrudniony dostęp do znajdywania w sieci profili młodych ludzi.
Ta sama zasada dotyczyć będzie reklamodawców, profile dzieci będą dla nich niedostępne, do momentu osiągnięcia przez nich pełnoletności. Decyzja portalu jest wydana na skalę globalną i zastosowana będzie w każdym z krajów zgodnie z wiekiem, jaki jest w nim uznawany za moment osiągnięcia dorosłości.