Do 2025 roku TikTok całkowicie zdominuje rynek social mediów w USA. Prawdopodobnie zdobędzie tytuł najintensywniej konsumowanej aplikacji społecznościowej.
TikTok – najpopularniejsza aplikacja
TikTok jest na dobrej drodze, by stać się najpopularniejszą w USA aplikacją społecznościową pod względem czasu użytkowania. Tak wynika z analizy Insider Intelligence. Artur Roguski, digital content & innovation manager w agencji Focus Nation w rozmowie z wirtualnemedia.pl przyznaje, że “minuta na TikToku nie jest równa minucie przebywania na Instagramie, Facebooku czy YouTubie”. Serwisy różnią się od siebie pod względem sposobu i rodzaju konsumowanych treści.
Jednak z danych Insider Intelligence wynika, że we wschodniej Europie z TikToka korzysta 22,4 proc. internautów. To nadal znacznie mniej jest w przypadku mediów społecznościowych Mety – Instagrama (37,3 proc.) i Facebooka (41,4 proc.).
Ile czasu spędzamy w mediach społecznościowych?
Jeszcze w 2019 roku miano najintensywniej konsumowanej aplikacji społecznościowej należało do Facebooka. Wszyscy dorośli użytkownicy platformy spędzali na niej łącznie 5,3 mln minut dziennie. Na TikToku było to jedynie 0,6 mln minut. Pandemia jednak wszystko zmieniła. Facebook zaczął tracić swoich zwolenników, a chińska platforma społecznościowa zaczęła bić kolejne rekordy dotyczące liczby pobrań czy aktywnych użytkowników.
W 2020 roku na Facebooku dorośli użytkownicy spędzali 5,8 mln minut dziennie. Jednak rok 2021 to już 5,49 mln minut. W tym roku ma to być już “tylko” 5,2 mln minut.
TikTok z kolei odnotowuje ciągły wzrost. W pandemicznym 2020 roku użytkownicy spędzali na platformie 1,3 mln minut dziennie. Rok później było to już ponad 2 mln minut. W tym roku prognozuje się przekroczenie granicy 4 mln minut dziennie. Z kolei w roku 2025 ma to już być 5,19 mln minut dziennie. Na Facebooku będziemy wówczas spędzać 5,02 mln, a na Instagramie 4,3 mln minut.
Źródło: wirtualnemedia.pl