Zakładanie blogów stało się bardzo popularne. Znaczna część społeczeństwa próbowała tego w większym bądź mniejszym stopniu. Ich tematyka jest różna: od gotowania przez modę po pasję motoryzacją i inne. Sprawiło to, że blogosfera rozwinęła się na szeroką skale na świecie jak i w Polsce. Od lat działa i ma się dobrze. Jednak, blogowanie jak każda praca, jeśli chcemy, aby prężnie się rozwijała wymaga poświęcenia czasu i zaangażowania. Wtedy pojawia się nurtujące wszystkich blogerów pytanie, jak zarobić na blogowaniu?
Sposobów zarabiania na blogu jest wiele. Niektórzy wolą skupiać się na własnych projektach, inni z kolei wolą korzystać z gotowych platform, które proponują blogerom zarobek. W zależności od gustu, każdy wybierze coś odpowiedniego do własnych predyspozycji i swojego bloga.
1. Reklamy AdSense
AdSense to bezpłatna usługa Google, do której dołączyć może każdy bloger. Dzięki zamieszczeniu w witrynie reklam bloger zyskuje możliwość stałego zarobku. Dużym plusem tej funkcji jest to, że to bloger decyduje o typie danej reklamy i miejscu jej występowania. Lokalizacja reklamy na blogu jest rzeczą kluczową. Powinna się ona znajdować w najlepiej widocznym miejscu. Radzimy zrezygnować z umieszczania reklam w stopce bloga. Dobrym wyborem będzie miejsce na górze bloga, które zagwarantuje zysk.
Sprawdzone rady, które pozwolą Twojemu blogowi rozwinąć się w usłudze AdSense:
-
Kontroluj tematykę reklam. Spraw, aby były one związane z Twoim blogiem. Możesz to modyfikować na bieżąco w panelu reklam.
-
Nie klikaj sam w reklamy! Google to szybko zauważy i zablokuje Twoje konto.
-
Nie myl AdSense z AdWords. Obie usługami proponuje Google, natomiast główną różnicą pomiędzy nimi jest to, że AdSense jest przeznaczony dla właścicieli witryn, a AdWord dla reklamodawców. Nie wpadnij w pułapkę i przypadkiem nie zaloguj się do niewłaściwej usługi Google!
-
Korzystaj z innych usług Google, m.in. Google Analitics, aby wiedzieć, co modyfikować w swoich działaniach.
2. Współpraca z firmami
Blogerzy często decydują się na współpracę z firmami. W tego typu działaniach popularne są reklamy tzw. barterowe, które polegają na tym, że blogerzy otrzymują produkt danej firmy za darmo, po czym reklamują go na swojej stronie. Reklamowane produkty powinny być rzetelnie przetestowane przez blogera. Niestety, dzieje się tak, że blogerzy nie zważając na swoich czytelników polecają produkty nie sprawdzone, co znacząco obniża wartość bloga. Reklamy nie powinny odstraszać czytelników, lecz budować zaufanie pomiędzy blogerem, a jego odbiorcą. To zachęci do ponownego odwiedzenia strony.
Tekst na blogu napisany w ramach współpracy z firmą jest reklamą. Należy pamiętać o oznaczaniu posta jako reklamy, ponieważ inaczej jest to wbrew prawu.
3. Własny sklep
Założenie sklepu internetowego można zacząć od prowadzenia bloga. Dzięki temu zaufani czytelnicy bloga staną się Twoimi klientami, a Twoja działalność od początku istnienia będzie miała powodzenie i przyniesie Ci zysk. Poza tym posiadanie bloga i stałego grona odbiorców zminimalizuje koszty związane z kampanią marketingową. Swoją działalność będziesz mógł rozwijać według własnego uznania, a nawet wprowadzić własny produkt.
Doświadczenia związane z tworzeniem bloga będzie na pewno przydatne przy kierowaniu stroną internetową. Być może blog okaże się podstawą solidnego biznesu.