To, że Japończyk Yusaku Maezawa rozdaje pieniądze specjalnie nikogo nie dziwi, ale okoliczności takiej hojności mogą zaskakiwać. Otóż Miliarder obiecuje ludziom miliony jenów (ok. 35 tys. zł) za powielanie wiadomości, którą opublikował na swoim Twitterze. Informował jednocześnie z dumą o znakomitym wyniku sprzedaży swojego założonego w 2004 sklepu z modą – Zozotown, które obecnie jest liderem w branży na japońskim rynku.
Maezawa 5-ego stycznia pochwalił się, że podczas noworocznych wysprzedaży osiągnął wynik na poziomie 10 mld jenów (ok. 347 mln zł). Zapowiedział również, że nagrodzi 100 użytkowników, którzy tą wiadomością podzielą się z innymi puszczając ją dalej w świat.
Japoński miliarder bije rekord na Twitterze, ponieważ już następnego dnia od publikacji wiadomości, została ona powielona, podana dalej ponad 2,5 mln razy i w niesamowitym tempie ciągle rośnie. Dzięki temu zwiększeniu uległa również liczba użytkowników śledzących jego stronę na Twitterze z 500 tys. do 50 000 tys. W ten sposób Maezawy pobił więc sukces dotychczasowego rekordzisty – Cartera Wilkersona, który prosił o udostępnianie apelu do sieci fast-foodów Wendy’s o darmowe kawałki kurczaków i uzyskał pomoc 3,5 miliona użytkowników Twittera.
44- letni Yusaku Maezawa jest znanym biznesmenem plasującym się, według Forbsa (maj 2017) na 14-tym miejscu na liście najbogatszych Japończyków. Jego pierwszą firma, powstała w 1995 toku, zajmowała się wysyłkową sprzedażą importowanych płyt muzycznych.
Jego największym biznesem jest modowy sklep internetowy Zozotown. Ponadto znany jest z rozpowszechniania innowacyjnego systemu ZOZOSUIT, za pomocą którego klienci sklepu mają możliwość zamówienia dla siebie przez Internet ubrań szytych na miarę. System pozwala na dokładne zmierzenie swojego rozmiaru ciała i na podstawie tego pomiaru zostają uszyte ubrania idealnie dopasowane do zamawiającego.
Japoński miliarder znany jest światu również z tego, że będzie on pierwszym turystą w historii, który w 2023 roku poleci w podróż wokół Księżyca. Ponadto na pokład rakiety Elona Muska zamierza ze sobą zabrać kilkoro artystów. Zależy mu na tym, aby kosmiczna podróż została należycie uwieczniona za pomocą różnorodnych środków artystycznych.
Źródło: businessinsider.com.pl