Platforma Elona Muska, znana dotychczas jako Twitter, zaprezentowała w poniedziałek 24 lipca nowe logo i nazwę – X. Zmienił się także adres witryny. Rebranding jest częścią planu miliardera, który chce stworzyć „aplikację do wszystkiego”. Internauci komentują zmiany w żartobliwy sposób.
Kultowy niebieski ptaszek został zastąpiony designerskim znakiem „X”. Zmieniło się nie tylko logo platformy, ale też jej nazwa i strona internetowa. Platforma jest dostępna pod adresem www.twitter.com oraz x.com. Nie zmieniły się żadne funkcje ani sposób korzystania z serwisu.
Kolejne logo Twittera
To nie pierwszy raz, kiedy serwis zmienia swoje logo. Pierwotne logo, powstałe w 2005 roku, miało kolor zielony i układało się w napis „twitter”. Pierwsza zmiana nastąpiła rok później – grafika zyskała kolor niebieski i inną czcionkę. W 2010 roku obok napisu „twitter” został dodany niebieski ptak.
W 2012 roku trzyosobowy zespół stworzył kultowe logo, które przetrwało 11 lat. Zrezygnowano z umieszczenia na nim nazwy platformy – pozostał odświeżony, niebieski ptak. Obecne logo zostało zaprojektowane tak, aby było proste, zrównoważone i czytelne – napisał na X jeden z autorów, Martin Grasser.
Zmiany Elona Muska
Znak X został już wyświetlony na siedzibie firmy, której dyrektorem jest Musk. Zmiany są częścią procesu, który od jakiegoś czasu zapowiada miliarder. Chce on stworzyć „aplikację do wszystkiego”. Jego serwis społecznościowy musi teraz rywalizować z innymi portalami, o podobnych funkcjach.
Na początku lipca miał miejsce debiut aplikacji Mety – Threads, która ma podobne funkcje do X. 5 dni od premiery konto na platformie założyło 100 milionów użytkowników, co było rekordem wszechczasów.
Internauci żegnają logo Twittera
#TwitterX jest obecnie z jednym najpopularniejszych hasztagów na platformie. Internauci żartują z nowego loga i nazwy, tworząc memy i zabawne filmiki.
Na jednym z obrazków widzimy niebieskiego ptaszka, który ze łzami w oczach wypowiada słowa „zostałem zwolniony”. Inna grafika pokazuje znak X, a wokół niego pióra, które wyglądają, jakby ptak zgubił je podczas walki. Na kolejnej designerskie X zostało połączone z literą D. W ten sposób powstało XD, czyli znak, którego używamy, gdy coś nas rozśmieszy.
„Co wybierasz, Twitter czy X” pyta internauta, który zamieścił stare logo na tle kadru z filmu „Barbie” a nowe na tle kadru z filmu „Oppenheimer”. Obie produkcje zadebiutowały w kinach w ubiegły weekend i można powiedzieć, że pod względem kolorystyki i klimatu, są swoim przeciwieństwem, podobnie jak X i ćwierkacz.
Źródło: Forbes, X