„Pokolenie Z”- to pokolenie ludzi, którzy wychowywali się w momencie rozwoju internetu i korzystali od początku swojego życia z możliwości jakie im daje. To pierwsze pokolenie uznawane za generację globalną, dla której technologia jest głównym narzędziem do poszerzania wiedzy i pozyskiwania informacji. Sprawne poruszanie się po wirtualnym świecie i obcowanie od najmłodszych lat ze światem marketingu doskonale przystosowało ich do prowadzenia biznesu w sieci i znajomości globalnego rynku.
Optymiści idący po swoje
Uchodzą za pragmatyków, zdobywając wykształcenie myślą o przyszłości, biorąc pod uwagę wdrażaną automatyzację i ewentualne zmiany swoich zawodów w przyszłości. Cechą, która wyróżnia przedstawicieli „Generacji Z” jest pewność siebie w zakresie korzystania z technologii, gdyż jak pokazują badania EY 84% badanych jej przedstawicieli swobodnie korzysta z technologicznych nowości. Według EY młode pokolenie jest wyjątkowo optymistyczne w swoich planach na przyszłość. Nie martwią się o swoje zatrudnienie nawet po pandemii koronawirusa. Według badań EY przeprowadzonych pod koniec 2020 roku wraz z JA Worldwide wynika, że „Pokolenie Z” jest ambitne, pewne siebie i pragnie stale się rozwijać. Aż 82% badanych ma w planach do 2030 roku mieć pracę, dzięki której uzyskają zawodowe spełnienie i która umożliwi rozwiązanie problemów stojących przed naszą planetą. Post-Millennialsi marzą o zawodach, które nie tylko będą dla nich dobre zarobkowo, ale również dadzą im rozwój i poprawią klimatyczną sytuację świata. Wierzą, że mają odpowiednie wykształcenie i kwalifikacje, by uzyskać stanowisko, które ich interesuje i o którym marzą.
Największą miarą sukcesu jest edukacja
Przedstawiciele „Pokolenia Z” są zdania, że do rozwoju ich kariery zawodowej w największym stopniu przyczyni się edukacja i to do niej przykładają największa wagę. W dalszej kolejności wymieniają międzynarodowe korporacje, instytucje rządowe i sieci osobistych relacji, które dzięki globalizacji stają się coraz szersze.
„Pokolenie Z” generacją młodych biznesmenów?
53% badanych z „Pokolenia Z” liczy, że będzie prowadzić własny biznes już za mniej niż 10 lat. Z jeszcze większą pewnością wypowiadają się pracujący już przedstawiciele generacji, gdyż aż 65% z nich twierdzi, że do 2030 roku zostaną przedsiębiorcami. Pytani o swoją pracę marzeń najczęściej odpowiadają, że zależy im na tym, by współpracować z ludźmi z całego świata, wykorzystywać nowatorskie koncepcje i rozwiązywać złożone problemy.