Młodzi użytkownicy TikToka stworzyli ciekawy trend – to nagrania dotyczące wystroju wnętrz. Odpowiednio wykonane i opisane wideo może mieć tysiące, a nawet miliony wyświetleń. Sprawdź, jak promować swój biznes wnętrzarski na TikToku.
Międzynarodowy trend
Media społecznościowe od dawna są popularnym narzędziem do dzielenia się zdjęciami wnętrz i dekoracjami wykonanymi metodą DIY (zrób to sam). Do tej pory prym w tej dziedzinie wiódł Instagram i Pinterest.
Teraz trend dotarł na TikTok i bije rekordy popularności. Hasztag „InteriorDesign”, czyli „wystrój wnętrz” był wyszukany już ponad 26 miliardów razy. Ta liczba ciągle rośnie. Trend rozwinął się w trakcie pandemii, kiedy wiele osób spędzało czas w domu.
Młodzi dzielą się pasją
40 procent użytkowników TikToka to osoby między 18 a 24 rokiem życia, czyli pokolenie Z, które niedawno weszło na rynek pracy. Młodzi chętnie dzielą się inspiracjami na wystrój. Tworzą poradniki, np. jak dostosować oświetlenie do naszego aktualnego nastroju, czy gdzie znaleźć meble vintage nadające się do renowacji. Komentują też aranżacje domów znanych osób.
24-letnia influancerka Emily Rayna pokazuje na TikToku renowacje wnętrz. Na jej profilu można znaleźć pomysły na zrobienie oryginalnej ramki albo udekorowanie drewnianego domu dla lalek. Konto śledzi 5,9 miliona osób.
Wystrój wnętrz na polskim TikToku
Trend dotarł też do Polski. Hasztag #wystrojwnetrz był wyszukiwany ponad 37 milionów razy. Na polskim TikToku można znaleźć zarówno profile pokazujące wnętrza domu sióstr Kardashian, jak i profesjonalne rady oraz rozwiązania dla każdego. Projektanci mówią o trikach do małej kuchni, pokazują gadżety do ogrodu albo radzą, które listwy podłogowe są najbardziej wytrzymałe. Krótkie wiedo pokazujące jak estetycznie ułożyć produkty w lodówce ma ponad milion wyświetleń.
Profil wnętrzarski na TikToku to dobry pomysł na rozkręcenie biznesu. – Na tej platformie jest w Polsce 7,5 miliona użytkowników. Jeśli założysz konto, tysiące osób będą mogły dowiedzieć się o Twoim biznesie – mówi Kateryna Botova, specjalistka do spraw mediów społecznościowych z Fundacji Twój StartUp.
Jak prowadzić konto o wystroju wnętrz, żeby dotrzeć do jak największej liczby odbiorców?
Oto kilka rad:
– Pokazuj swoje wnętrza i ich metamorfozy. Odnawiasz salon lub kupiłaś nowy sprzęt do kuchni? Zrób relację. Pokaż efekt „przed” i „po”.
– Twórz poradnik DIY: pokaż jak przemalować ściany, zrobić funkcjonalną półkę czy dekoracje.
– Pokazuj aktualne trendy w aranżacji wnętrz. Opowiedz, co jest modne w danym sezonie i w jaki sposób inni mogą to wprowadzić do swojego domu.
– Udzielaj rad i wskazówek, jak zaprojektować swoje wnętrze w sposób praktyczny i estetyczny. Jakie rozwiązania w aranżacji ułatwią życie, a jakich błędów nie popełniać? Obserwujący chętnie się tego dowiedzą.
– Zabierz followersów na zakupy. Pokaż, jakie przedmioty pasują do danego stylu albo co oferuje dany sklep na wiosnę, Halloween, Święta Bożego Narodzenia itp.
– Używaj hasztagów. Najważniejsze to #wystrójwnętrz i #interiordesign. Dostosuj hasztagi indywidualnie do każdego nagrania, np. #salon #malowanie #DYI #zakupy #lusterko.