TikTok, jedna z najpopularniejszych platform społecznościowych na świecie, dodaje opcję publikowania postów zawierających jedynie tekst. To działanie jest dowodem bitwy o użytkowników, którą toczą ze sobą social media.
Wideo w mediach społecznościowych
Niedawno niemal wszystkie media społecznościowe dodawały opcję publikacji krótkich nagrań wideo i scrollowania ich w nieskończoność. Powodem ewidentnie była próba upodobnienia się do TikToka, który podczas pandemii pobił rekord największej liczby dziennych pobrań. W 2021 roku strona internetowa TikToka miała więcej wejść niż Google. Z kolei w tym roku aplikacja podała, że ma ponad miliard aktywnych użytkowników na całym świecie.
Teraz jesteśmy świadkami ciekawego i odwrotnego zjawiska. TikTok wprowadza opcję publikowania postów, które zawierają tylko tekst. Konkurencja między rywalizującymi ze sobą mediami społecznościowymi – takimi jak Instagrama, Facebook czy X, czyli nowy Twitter – zaostrzyła się w ostatnich tygodniach. Do grona rywalizujących dołączyła nowa aplikacja od Mety Threads. Jest ona dostępna w sklepach Apple i Android w 100 krajach, w tym w Wielkiej Brytanii. Szef Mety Mark Zuckerberg, powiedział, że platforma zarejestrowała ponad 100 mln użytkowników w mniej niż pięć dni.
Posty z tekstem na TikToku
Chińska aplikacja TikTok będzie oferować użytkownikom publikowanie postów z tekstem. Konkurencja między gigantami mediów społecznościowych się zaostrza. Platforma twierdzi, że nowa funkcja da użytkownikom “inny sposób wyrażania siebie”. Ci będą teraz mieli do wyboru trzy opcje w aplikacji – publikowanie zdjęć, filmów lub tekstu. Będą też mogli dostosowywać posty, dodając do nich dźwięk, lokalizację lub Duety, czyli nagrywać własną reakcję na posty innych użytkowników TikToka.
„Te funkcje sprawiają, że twoje posty tekstowe będą tak samo dynamiczne i interaktywne, jak każdy post z wideo lub zdjęciem” – zapewniają pracownicy TikToka.
Zmiany na TikToku
Posty tekstowe to nie jedyna nowość na TikToku. Na początku tego miesiąca platforma wprowadziła nową usługę strumieniowego przesyłania muzyki. Na razie TikTok Music działa w Brazylii i Indonezji. Opcja ma stanowić konkurencję dla takich platform jak Spotify czy Apple Music. W zeszłym tygodniu firma uruchomiła również wersję beta usługi w Singapurze, Meksyku i Australii.
Rzecznik TikToka twierdzi, że pozwoli to użytkownikom „słuchać, udostępniać i pobierać muzykę, którą odkryli na TikToku, a także dzielić się ulubionymi utworami i artystami ze społecznością platformy”.