Rządowe zapewnienia o wspieraniu samochodów elektrycznych są sygnałem dla firm z branży o ułatwieniu w inwestycjach. W zależności od modelu przyjętej współpracy firmy będą mogły wykonywać pojazdy lub tylko podzespoły.
Duże zainteresowanie ze strony Tesli
Największą firmą działająca tylko na rynku pojazdów elektrycznych jest Tesla. Ta amerykańska spółka od 2004 prężnie rozwija sprzedaż swoich aut. W związku z dużą ilością użytkowanych pojazdów spółka planuje wzrost liczby salonów firmowych. Tesla założyła spółkę w Warszawie, aby oficjalnie rozpocząć działalność na terenie Polski. Oprócz salonu samochodowego powstanie również punkt serwisowy. Całość ma również pełnić funkcję edukacyjną i udostępniać wiedzę na temat elektrycznych samochodów oraz cech, jakie posiadają. Podmiot ma się zajmować również sprzedażą hurtową. Całość działań integruje strona internetowa tesla-warszawa.com. Połączenie takich działań ułatwi Tesli wejście na rynek i przełamanie niechęci Polaków do aut elektrycznych.
Nowy salon to również potrzeba wyszkolenia kadry do obsługi takiej placówki. Tesla rozpoczęła rekrutacje na wolne etaty. Nowoczesne produkty, jakimi są pojazdy marki Tesla, wymagają dużej wiedzy od sprzedawcy oraz umiejętnego podejścia do handlu. W ogłoszeniach informujących o rekrutacji wymieniono konieczność posiadania wyższego wykształcenia technicznego. W zakresie obowiązków natomiast znalazła się obsługa klientów oraz sprzedaż i edukacja osób odwiedzających salon.
Nowe trendy i wzory przekazywane przez Tesle
Zgodnie z doświadczeniami Tesli samochody elektryczne mogą być funkcjonalne i jednocześnie sprawiać przyjemność z jazdy. Wiąże się to również ze sposobem ich nabywania. Tesla oferuje najem pojazdów, aby zachęcić nowych użytkowników do korzystania ze swoich usług. Część z nich wymaga pojazdów dostosowanych do bardziej sportowej jazdy i mniej standardowego wyglądu.
Ciekawe czy decyzja koncernu Tesla o punkcie obsługi w Polsce zaowocuje kolejnymi inwestycjami. Może to wpłynąć na cały rynek, ponieważ ta amerykańska spółka ma doświadczenie w oferowaniu aut elektrycznych i trudno zaproponować pojazd o tak zaawansowanych rozwiązaniach i stylistyce karoserii. Należy jeszcze wspomnieć o konieczności rozwoju stacji do lądowania baterii elektrycznych w pojazdach.
Źródło: mamstartup.pl