Ostatni rok był dobry dla polskiego marketingu. Rośnie potrzeba dbania o swoją markę, oraz świadomość tego, jak istotny jest jej wizerunek w internecie. Co robić, aby nie zostać w tyle? O co zadbać, aby zostać zauważonym? Co wdrożyć w 2020? W rozmowie ze szkoleniowcem Fundacji Twój StartUp – Alexem Shakhorinem poruszymy temat trendów marketingowych na najbliższy rok.
Czy jest złota rada na to jak poprowadzić marketing w 2020, żeby „było dobrze”?
Jest. Testowanie. Faktycznie wszystko zależy od tego jaki mamy produkt, bądź co oferujemy, jaką chcemy prowadzić komunikację i do kogo chcemy trafić. Na czym polecam się skupić? Żeby było albo niestandardowo, albo autentycznie. Oklepane treści nie są już w modzie i nie będą. W 2020 nie ma miejsca na powielane schematy. Dajmy sobie też margines błędu. Żeby zobaczyć czy coś będzie dobrze funkcjonować, musimy to po prostu sprawdzić. Często nasze wyobrażenia o tym jak będzie lepiej, nie mają odzwierciedlenia w rzeczywistości.
Co z treściami? Jakie tworzyć, żeby się wyróżnić? Albo czy są takie, które np. Facebook będzie „pchał do przodu”?
Stawiajmy na wartościowe materiały. Odbiorców musimy zainteresować. Muszą się angażować, być ciekawi tego co wrzucamy. Jeśli będziemy mieli wartościowy content, z którego ktoś skorzysta – docenią nas.
Jakie nadchodzą trendy? A może już nadeszły, tylko będą po prostu się rozwijać?
Trochę tak jest. Kiedy mówimy np. o wideo wiemy, że ten trend trwa i trwać będzie. To łatwo dostępne, przyswajalne treści, które angażują, przywiązują i są po prostu atrakcyjne. Z badań wynika, że już niedługo wideo będzie stanowiło 75% treści na mobile’u. Każda platforma zabiega o te treści, tworząc również specjalne narzędzia, takie jak Watch na Facebooku czy IGTV na Instagramie. Oczywistym jest, że zasięgowe materiały to te publikowane na profilu konkretnej aplikacji czy strony.
A co z podcastami? Osobiście jestem fanką i wydaje mi się, że Polacy rzucili się na nie, jak na ciepłe bułeczki!
Jasne. Ich popularność ciągle rośnie. Nawiązując do wcześniejszej wypowiedzi, odbiorcy w 2020 będą szukali ciekawego contentu. Tym bardziej kiedy mogą puścić go sobie na słuchawkach w pracy, podczas sprzątania czy jazdy samochodem. Podcast trochę wyręcza, nie męczy oczu, pozwala się zrelaksować. Odbiorca staje się coraz bardziej leniwy, lubi kiedy dostaje wszystko w pigułce, albo ktoś mu opowie, zamiast zmuszać go do czytania. Musimy zastanowić się jednak, czy mamy na tyle wiedzę i doświadczenie, że wniesiemy coś nowego. Opowiadanie o tym, o czym wiedzą już wszyscy nie zakończy się wielkim sukcesem.
I o tym wszystkim opowiadasz na szkoleniu?
Dokładnie. O tym i wiele więcej. Temat rzeka, którego nie da zamknąć się w kliku zdaniach. Nadchodzące zmiany na Facebooku, Instagramie, Chatboty, Influencerzy, tworzenie angażujących reklam… A jeśli zainteresował Was temat trendów na 2020 koniecznie zapiszcie się na nasze otwarte, bezpłatne szkolenie TUTAJ