Działanie nowej wirtualnej przymierzalni od Google oparte jest oczywiście na sztucznej inteligencji.
Wirtualna przymierzalnia ubrań
Gigant technologiczny Google zaprezentował ostatnio nową funkcję zakupów online, która umożliwia użytkownikom platformy z USA przeglądać ubrania na wybranych modelach AI. Co to właściwie znaczy? Ci, którzy myśleli, że będą mogli przymierzyć spodnie, sukienkę czy nową marynarkę na własnym awatarze – swoim cyfrowym odpowiedniku, będą musieli jeszcze trochę poczekać. Na razie Google poinformowało świat o wprowadzeniu nowej funkcji przymierzania ubrań na wirtualnych modelach.
Wirtualna przymierzalnia od Google działa dzięki sztucznej inteligencji i zaawansowanym algorytmom, które analizują wymiary ciała podane przez użytkownika oraz specyfikę ubrania, które ten chce przymierzyć. Następnie AI generuje postać wirtualnego modela bądź modelki, który ma na sobie tę konkretną rzecz.
Cyfrowe modelki i modele
Dzięki nowej funkcji od Google klienci mogą wybierać wirtualnych modeli i modelki, które zaprezentują wybrane przez nas ubranie w rozmiarze od XXS do 4XL, mają oni różne odcienie skóry, kształty ciała, pochodzenie etniczne i typy włosów.
Google poinformowało również o tym, że wykorzystywany przez giganta model sztucznej inteligencji może dokładnie odzwierciedlić sposób, w jaki materiał będzie się układał, składał, przylegał, rozciągał czy tworzył zmarszczki na ciele.
Zakupy online kiedyś vs. teraz
Nowa funkcja jest odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie na hybrydowe sposoby robienia zakupów online. Google donosi, że 59% kupujących było niezadowolonych z produktów, które kupowali online, ponieważ ostatecznie to, jak wyglądały one na żywo odbiegało od tego, co wcześniej zobaczyli na zdjęciach.
„Wierzymy, że sztuczna inteligencja będzie nadal poprawiać nasze życie na wiele sposobów, w tym sprawiać, że codzienne czynności, takie jak zakupy, będą nieco bardziej sprawne, łatwiejsze i będą dawały nam więcej radości.”
– pisze na swoim blogu Lilian Rincon, starsza dyrektor ds. produktu w Google.