Instagram pracuje nad chatbotem opartym na sztucznej inteligencji, który będzie odpowiadał na pytania użytkowników. Do wyboru będzie 30 różnych osobowości wirtualnego asystenta. Tak wynika z przecieków, które opublikował na Twitterze jeden z użytkowników. Podobne narzędzie wprowadził też niedawno Snapchat.
Rozmowa ze sztuczną inteligencją
Instagram planuje wdrożenie chatbota opartego na sztucznej inteligencji. Będzie on odpowiadał na pytania użytkowników i dawał rady. Wiadomości pisemne będą wysyłane w jednym z 30 stylów, który wybierzemy.
Informacje na ten temat opublikował na Twitterze programista aplikacji mobilnych Alessandro Paluzzi. Jest on znany ze śledzenia nowinek w popularnych mediach społecznościowych. Paluzzi poinformował, że dostęp do nowego narzędzia ma tylko część użytkowników, dzięki którym Meta testuje nowe rozwiązanie.
Zuckerberg o sztucznej inteligencji
Meta, właściciel Instagrama i Facebooka, nie odniosła się oficjalnie do tych doniesień. Jednak w lutym Mark Zuckerberg zapowiadał, że firma pracuje nad różnymi narzędziami, opartymi na sztucznej inteligencji:
„W dłużej perspektywie skupimy się na rozwoju funkcji, opartych na AI, które będą pomagać użytkownikom na różne sposoby. Rozwiniemy narzędzia tekstowe (chat WhatsAppa i Messengera), graficzne (filtry i reklamy na Instagramie) oraz wideo. Mamy przed sobą jeszcze dużo pracy, zanim przedstawimy naprawdę przyszłościowe rozwiązania. Jestem podekscytowany drogą, na którą wkroczyliśmy i wszystkimi odkryciami, które nas czekają” – napisał założyciel Mety na Facebooku.
Inne narzędzie, oparte na AI, które testuje ostatnio Meta, to naklejki na Instagramie. Każdy będzie mógł wygenerować „inteligentną” naklejkę poprzez komendy tekstowe.
Sztuczna inteligencja i Snapchat
Meta nie chce zostać w tyle za konkurencją. Doniesienia o testach chatbota AI na Instagramie pojawiły się tuż po tym, jak podobne rozwiązanie wypuścił na rynek Snapchat.
My AI to wirtualny asystent Snapchata, z którym użytkownicy mogą rozmawiać. Spersonalizowany chatbot odpowiada na przeróżne pytania, udziela rad i rekomendacji. Można go zapytać o drogę, idealny prezent na urodziny czy przepis na obiad. Pomoże przygotować ślub, baby shower, wskaże popularne miejsca turystyczne.
Z My AI skorzystało już ponad 150 milionów użytkowników Snapchata. Pojawiają się różne zastrzeżenia dotyczące tego narzędzia. Jeden z zarzutów dotyczy niedostosowania treści do wieku użytkowników. Tuż po premierze wirtualnego asystenta, chatbot miał doradzać 13-latce, jak przygotować się do inicjacji seksualnej z pełnoletnim partnerem.
Snapchat przyznaje, że My AI nie jest idealna, ale ponad 99,5 procent odpowiedzi chatbotu jest zgodnych z wytycznymi firmy. Zapewnia też, że cały czas pracuje nad ulepszeniem nowej funkcji i zwiększeniem jej bezpieczeństwa.
Czytaj też: Kim jest Sam Altman, twórca ChatGPT?
Źródło: entrepreneur.com, Twitter, Facebook